۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

فرماندار شهرضا مطرح کرد؛

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در شهرضا با پروتکل‌های بهداشتی

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در شهرضا با پروتکل‌های بهداشتی

شهرضا-فرماندار شهرضا با بیان اینکه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع)تعطیل نمی شود، گفت: مراسم های عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد کرونا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصری اسدی پیش از ظهر یک شنبه در بیست و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان شهرضا با بیان اینکه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) تعطیل نمی‌شود، اظهار داشت: مراسم‌های عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد کرونا برگزار می‌شود.

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی، عدم برگزاری مراسم در فضای بسته، عدم حرکت هیئات مذهبی و دستجات در خیابان‌ها، عدم برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله مصوبات ستاد کرونا برای برگزاری عزاداری محرم است.

تعطیل شدن تعزیه شهرضا

فرماندار شهرضا همچنین بیان داشت: برگزاری تعزیه نیز در شهرستان شهرضا به طور کامل تعطیل شد.

دادستان شهرضا نیز در این جلسه با بیان اینکه تالارها، بازارها و برخی اصناف دیگر با مصوبات ستاد کرونا بازگشایی شد، تاکید کرد: اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد و با آنها به خاطر تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

امیر حسین رزاز زاده در ادامه تاکید کرد: افرادی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است؛ طبق تعهدی که داده‌اند باید تا پایان دوره درمان در محل سکونت خود بمانند و برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد از منزل خارج نشوند.

وی تاکید کرد: اگر افرادی این مسئله را رعایت نکنند تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و پس از طی کردن طول درمان، با آنها طبق قانون برخورد می‌شود.

افزایش یک و نیم برابری مرگ و میر ناشی کرونا در شهرضا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا نیز در این جلسه از افزایش یک و نیم برابری مرگ و میر ناشی کرونا در این‌شهرستان خبر داد و ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال درگیری با کرونا تا یک سال دیگر نیز وجود دارد، امکان تعطیلی اصناف و کسب و کارها وجود ندارد و تنها راه کنترل ابتلاء به این ویروس و کاهش بیماران بد حال، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

حجت الله تنهایی با بیان اینکه در ستاد شهرستانی مواردی که نیازمند محدودیت‌های اجتماعی در شهرستان بود از طرف مرکز بهداشت شهرضا ارائه شد و تصمیماتی از طرف ستاد گرفته شد، خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک وضعیت بهتری را در شهرضا شاهد باشیم.

کد خبر 4989068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha