۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی:

اتصال راههای الموت شرقی و غربی راهکار پیشگیری از مشکلات آینده است

اتصال راههای الموت شرقی و غربی راهکار پیشگیری از مشکلات آینده است

قزوین- رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: با اتصال جاده های الموت شرقی و غربی باید از مشکلات ترافیکی ناشی از اجرای طرحهای مهم راهسازی در منطقه جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید قاسم بی نیاز در جلسه شورای اداری بخش الموت شرقی که عصر پنجشنبه در خانه فرهنگ شهر معلم کلایه برگزار شد اظهار داشت: با مرور وضعیت الموت در گذشته می‌توان اذعان کرد خیلی از زیرساخت‌ها در این منطقه نبود و مدارس ما برق و تلفن نداشت و گاز به منطقه نیامده بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیشتر زیرساخت‌ها ایجاد شده و شاهد تحول اساسی در الموت شرقی و غربی هستیم.

بی نیاز تصریح کرد: در گذشته فقط چند کیلومتر راه آسفالت داشتیم اما امروز با توسعه جاده‌های آسفالته و اجرای طرح‌های بزرگ جاده سازی شاهد تغییر چهره منطقه زیبای الموت هستیم.

ماندگاری مردم در الموت یک اصل است

وی بیان کرد: در کنار همه کارهای انجام شده باید دانست صحنه‌های زیبای الموت بدون حضور مردم هیچ مفهومی ندارد و باید توسعه مناطق به ماندن جوانان در الموت منجر شود و اگر این موفقیت حاصل شود در کارها موفق بوده‌ایم.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: اجرای طرح جاده قزوین به الموت و تنکابن بدون شک چهره منطقه را تغییر خواهد داد و از مسیر ۶۲ کیلومتر در محدوده استان قزوین تاکنون ۴۲ کیلومتر آسفالت شده و ۱۲ کیلومتر هم امسال روکش آسفالت می‌شود و ۸ کیلومتر باقی می‌ماند.

وی اظهار داشت: در کنار این جاده مهم باید زمینه اتصال الموت شرقی و غربی را فراهم کنیم تا در زمان افتتاح این طرح شاهد ترافیک بیش از حد و قفل شدن شهر معلم کلایه نباشیم و منافع هر دو منطقه باید از امروز لحاظ شود و اتصال راه قسطین لار به معام کلایه و تکمیل جاده رحیم آباد به کلاچای هم ضروری است تا بهره وری افزایش یابد.

بی نیاز اظهار داشت: فارغ از نگاه‌های سیاسی می‌توان کارهای زیادی را ممکن کرد و امروز خوشبختانه نمایندگان قزوین بدون دخالت در عزل و نصب‌های حوزه راهداری زمینه انتخاب مدیرانی غیر سیاسی را فراهم کرده‌اند و وزارتخانه با استفاده از مدیرانی با تجربه در راه و شهرسازی و راهداری در استان توانسته به اجرای طرح‌ها شتاب بخشد و کارها بخوبی پیش می‌رود.

وی بیان کرد: دوری از تحمیل مدیران سیاسی به وزارت راه و شهرسازی موجب شده با انتخاب مدیران شایسته دچار آزمون و خطا نشویم لذا اگر دخالت‌های سیاسی در عرصه‌های تخصصی کمتر شود شاهد دستاوردهای بهتری خواهیم بود.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود را در منطقه الموت تشریح کردند.

پیگیری تأمین آب مزارع الموت شرقی، تأمین ردیف اعتباری برای انتقال آب به مزارع و روستاها، موافقت با احداث استخر آب در روستای دیکین، تسریع در جذب سرمایه گذار در اجرای طرح گردشگری دریاچه اوان، تقویت اینترنت، افزایش تعداد آمبولانس، همکاری در آبرسانی به ناحیه صنعتی الموت، راه اندازی پلیس ساختمان، گازرسانی به روستاهای باقیمانده، حل اختلاف ادارات برق و راه و شهرسازی، احداث سیل بند و سد خاکی در منطقهُ ساخت پد بالگرد، آسفالت مسیرها، سرمایه گداری در اوان، ایجاد رینگ گردشگری، ایجاد سایت زباله، آب رسانی به ۳۲ روستا، تکمیل پل نینه رود، تکمیل راه اوان و زوار دشت و مرمت منطقه تاریخی الموت از مهمترین مصوبات و تصمیمات این جلسه بود.

کد خبر 4998076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha