۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران؛

بانک مرکزی در تامین به موقع ارز دارو جدی نیست

بانک مرکزی در تامین به موقع ارز دارو جدی نیست

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، نسبت به مشکلاتی که در مسیر تامین داروهای وارداتی و تولیدی در کشور وجود دارد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شیبانی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: نگرانی‌هایی داریم که باید بازگو شود.

وی با اشاره به تولید حجم زیادی از داروهای مورد نیاز کشور، افزود: در حوزه داروهای وارداتی به ارز نیاز داریم.

شیبانی ادامه داد: متاسفانه نهادها، سازمان‌های ذی ربط و بانک مرکزی آن طور که باید و شاید توجه ویژه ای به تخصیص و تامین به موقع و کافی ارز دارو ندارند.

وی با اشاره به گذشت ۶ ماه از سال، گفت: انتظار می رود ارز دارو به موقع تامین شود.

شیبانی با اشاره به تلاش های شرکت دارویی کشور در روزهای کرونایی، افزود: تلاش دست اندرکاران تولید دارو در کشور باعث شد حتی یک خط تولید دارو متوقف نشود. اما، باید این نکته را عنوان کنم که تداوم این وضعیت بدون حمایت نهادها و سازمان های دخیل در حوزه دارو، امکان پذیر نخواهد بود و مشکلاتی برای صنعت ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت تولید دارو نسبتا مناسب است، گفت: انبارهای دارو برای دو سه ماه آینده وضعیت مناسبی دارند، اما نگران آینده هستیم.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، افزود:از بانک مرکزی و وزارت صمت درخواست داریم توجه ویژه‌ای به صنعت داروسازی کشور داشته باشند، چرا که دارو یک کالای حیاتی است که جایگزین ندارد.

وی تاکید کرد: به مردم اطمینان می دهیم با تمام توان تلاش کنیم تا روند تامین دارو ادامه یابد.

کد خبر 5016915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha