۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بودجه حمایت از تولیدات سینمایی و تئاتر اصفهان تخصیص یافت

بودجه حمایت از تولیدات سینمایی و تئاتر اصفهان تخصیص یافت

اصفهان – عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای نخستین بار بودجه لازم برای حمایت از تولیدات سینمایی و تئاتر در شهرداری اصفهان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مزروعی در نطق میان دستور خود در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: نیمه دوم سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ آبستن حوادثی بود که ضربات سنگینی را به فرهنگ و ورزش کشور وارد کرد.

وی ادامه داد: این اتفاقات در ۲۵ آبان ماه آغاز و با سقوط هواپیمای اوکراینی شدت گرفت و تا الان با شیوع بیماری کرونا ادامه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین اتفاقات در این زمینه افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه‌های برنامه‌ای شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بود، افزود: بودجه کافی بر تئاتر شهر اختصاص یافت و نظارت بر اجرای آن ادامه داشته و ادامه دارد، تماشاخانه‌های کوچک تئاتر بودجه‌های لازم اختصاص یافت.

افزایش تعداد صندلی‌های تئاتر در اصفهان

وی اضافه کرد: این امر در کوتاه مدت منجر به اضافه شدن تعداد صندلی‌های تماشای تئاتر در شهر اصفهان اضافه خواهد شد.

مزروعی با بیان اینکه بودجه لازم برای حمایت از تولیدات سینمایی و تئاتر تخصیص یافت، تصریح کرد: منظر فرهنگی چهارباغ پس از تعابیر مختلف و کمی هم سردرگمی تصویب و تثبیت شد و بودجه لازم در این زمینه تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه با بررسی روند اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی شاهد ارتقای اقدامات در این زمینه بوده است، ادامه داد: در این راستا از همه پروژه‌های مناطق بازدید میدانی داشته‌ایم و عملکرد خوبی را از نزدیک شاهد بوده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص منظر فرهنگی چهارباغ ادامه داد: چندین ماه پیگیری داشتیم و در نهایت با مجموعه‌ای به توافق رسیدیم و قرارداد لازم در این زمینه منعقد شد.

مطالبات قشر فرهنگی از شهرداری اصفهان پرداخت شد

وی با بیان اینکه در گذشته مطالبات قشر فرهنگی کمتر مورد توجه بوده است، افزود: این امر به دلایل پیگیری نشدن لازم، ایرادات ساختاری و غیره بوده است و با پیگیری‌های انجام شده این مطالبات پرداخت شد و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شد که دیگر این تأثیر در پرداخت مطالبات ایجاد نشود.

مزروعی با بیان اینکه چندین ماه است که رویدادهای فرهنگی تعطیل شده و این امر هنرمندان را در مضیقه قرار داده است، ادامه داد: بیکاری هنرمندان را در سه هفته گذشته در جلساتی با حضور معاون فرهنگی شهرداری پیگیری کردیم و در این زمینه حمایت از تولیدات را در دستور کار قرار خواهیم داد تا بتوان بخشی از مشکل هنرمندان را برطرف کرد.

کد خبر 5022586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha