۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی:

مرخصی زندانیان سابقه دار با محدودیت انجام شود

مرخصی زندانیان سابقه دار با محدودیت انجام شود

بیرجند- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: مرخصی زندانیان با چندین سابقه سرقت با حدأکثر محدودیت انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا صبح سه‌شنبه در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه هم سرقت به واسطه سهل‌انگاری مردم در حفاظت از دارایی‌هایشان و هم فروش اموال مسروقه سهل شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در این راستا برای کاهش سرقت نیازمند اجرای طرح ناامن سازی محل‌های فروش اموال مسروقه هستیم که نیاز به مداخلات انتظامی دارد.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه بخشی از سرقت‌ها از محل ساختمان‌های نیمه‌کاره و از مصالح ساختمانی صورت می‌گیرد، ادامه‌داد: متأسفانه یک نظم و حساب و کتاب خاصی نیز بین صنف خریداران ضایعات وجود ندارد که این موضوع نیز فروش اموال مسروقه را سهل می‌کند.

وی گفت: از این جهت ناچاریم هشدار دهیم که هر کس در هر صنفی ضایعاتی از کسی می‌خرد حتماً باید مشخصات او را به دقت ثبت کند وگرنه این عمل به پای او نوشته خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: می‌توانیم طرح نگهبان محله را در مناطقی که سرقت وجود دارد، اجرایی کنیم.

وحدانی‌نیا یادآور شد: بی شک قوانین مرتبط با کاهش جرائم و کاهش جمعیت کیفری باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

وی گفت: ترخیص و مرخصی از زندان کسانی که سابقه چندین سرقت دارند باید با حداکثر محدودیت انجام شود.

رضا علیزاده، رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۸۰ واحد مرتبط با خرید ضایعات در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۶ واحد پروانه کسب دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به افرادی که پروانه کسب نداشته‌اند، اخطارهای لازم داده شده است، یادآور شد: حدود ۷۰ درصد واحدهایی که پروانه کسب نداشته‌اند نیز پلمپ شده‌اند.

کد خبر 5035827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha