۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان خبر داد:

تداوم کاوش‌های تپه اشرف اصفهان

تداوم کاوش‌های تپه اشرف اصفهان

اصفهان-مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: عملیات ادامه کاوش از ضلع شمالی تپه اشرف در مرحله نهایی شدن است و امیدواریم در ادوار بعدی با تداوم کاوشها از منظر سیمای شهری نیز ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اخوان ظهر سه شنبه، در شصت و ششمین نشست خبری «سه شنبه‌ها با رسانه» اظهار داشت: منطقه چهار شهرداری اصفهان در مساحتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ هکتار واقع شده که پازلی از بافت مختلف شهری و جمعیتی است.

وی افزود: در سه سال گذشته سعی شده است با برنامه ریزی شهری گسترده و رصد، پایش و آسیب شناسی محله‌های منطقه به صورت متوازن اقداماتی برای اهالی این منطقه انجام شود.

۷۰ درصد بافت «کردآباد» ناکارآمد است

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به ۱۷ محله با تنوع فرهنگی از بومی تا مدرن در این منطقه شهری تصریح کرد: ۷۰ درصد بافت محله کردآباد ناکارآمد است؛ این درحالی است که محله‌های مدرنی مانند مهرآباد هم در این منطقه قرار دارد.

۳۰ درصد فضای سبز کلانشهر اصفهان در منطقه ۴ شهرداری است

اخوان به سرانه فضای سبز در منطقه ۴ شهرداری اصفهان هم گریزی زد و افزود: ۳۰ درصد فضای سبز کلانشهر اصفهان در منطقه چهار شهرداری اصفهان واقع شده که در شرایط خشکسالی تأمین نیاز آبی این حجم از فضای سبز با دشواری همراه است.

وی با اشاره به اهتمام و تلاش شبانه روزی خدمات شهری منطقه ۴ شهرداری اصفهان در حفظ و توسعه فضای سبز اظهار داشت: با بهره برداری پساب جنوب و احداث تصفیه خانه و همچنین، لوله گذاری متعدد و طولانی و آبرسانی به روش‌های نوین در مساحتی بالغ بر ۷ هزار کیلومتر مربع آب رسانی به فضای سبز این منطقه با جدیت دنبال می‌شود.

نوسازی ۴۰ درصد شبکه آبرسانی منطقه ۴ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان به نوسازی ۴۰ درصد از شبکه آبرسانی در این منطقه هم اشاره‌ای کرد و افزود: با بازسازی زیرساخت‌های آبرسانی در شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی در راستای حفظ و توسعه فضای سبز این منطقه تلاش کردیم.

وی به احداث کلکتور انتهای خیابان حمزه اصفهانی و لاهور هم اشاره‌ای کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نامحسوس عمرانی در این منطقه احداث کلکتور خیابان حمزه اصفهانی و لاهور به طول چهار کیلومتر با هزینه بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که در ماه‌های اخیر با نوسانات شدید قیمتی پیشرفت این پروژه را با دست اندازی مواجه کرده است.

۳۸ میلیارد تومان؛ سهم نگهداری فضای سبز منطقه ۴ در سه سال گذشته

اخوان به پروژه لوله گذاری آبرسانی با اعتبار چهار میلیارد تومان در محله فیزادان هم اشاره‌ای کرد و گفت: در سه سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه منطقه ۴ شهرداری اصفهان در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز هزینه شده است.

وی با اشاره به سیاست مدیریت شهری اصفهان که بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی تاکید دارد، اظهار داشت: اتمام پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن از جمله پروژه‌های مهم عمرانی در منطقه ۴ شهرداری اصفهان است که تا پایان سال گذشته ۴۰ هزار مترمربع از این میدان آزادسازی شد.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اتمام پروژه خیابان سلمان فارسی تصریح کرد: آزادسازی، نورپردازی خیابان سلمان فارسی به اتمام رسید و با توجه به نوسانات ارزی و شرایط کرونایی سعی داریم تا دو خیابان در ارغوانیه و روشن دشت هم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

دسترسی نمایشگاه بین المللی اصفهان به اتمام رسید

وی به ابر پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان در منطقه ۴ شهرداری اصفهان هم گریزی زد و افزود: نمایشگاه بین المللی اصفهان به عنوان کانون فعالیت اقتصادی در منطقه ۴ واقع شده است که تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و آزادسازی و دسترسی این نمایشگاه از تقاطع روشن دشت و تقاطع رضوان به مساحت ۷۴ هزار مترمربع به اتمام رسید.

اخوان به احداث دو سرویس بهداشتی در پارک مشتاق به مساحت ۴۰۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم اشاره‌ای کرد و گفت: سرویس بهداشتی در پارک کردآباد هم به اتمام رسید و جانمایی سرویس بهداشتی در پل شهرستان در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی به پارک طبیعی در شرق اصفهان به مساحت سه هزار و ۴۰۰ هکتار هم اشاره‌ای کرد و گفت: دو هزار و ۴۰۰ هکتار از این پارک در منطقه ۴ شهرداری اصفهان واقع شده است که حفظ و نگهداری از فضای سبز این پارک هم در شرایط خشکسالی دشوار است.

کردآباد پس از نیم قرن از بن بست خارج می‌شود

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان به یکی از مهمترین مسائل منطقه کردآباد اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: پس از نیم قرن در تلاش‌ایم تا منطقه کردآباد را از بن بست خارج کنیم که طرح آن به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی ارائه شده است تا پس از طی شدن مراحل اداری عملیات اجرایی آن در سال آینده آغاز شود.

وی به آزادسازی کانال جی شیر هم گریزی زد و گفت: از آنجا که بخشی از این خیابان در حریم واقع شده و متصدی آن شرکت آب منطقه‌ای است طی تفاهم نامه‌ای درصدد هستیم تا بعد از ابلاغ و تأیید طرح نهایی عملیات دوطرفه شدن خیابان جی شیر را اجرایی کنیم.

تداوم توسعه کاوش‌های تپه اشرف در منطقه ۴ شهرداری اصفهان

اخوان در پاسخ به خبرنگار مهر که از تداوم توسعه کاوش‌های تپه اشرف در منطقه ۴ شهرداری پرسید، پاسخ داد: همواره از توسعه کاوشی تپه اشرف حمایت کردیم اما سیمای بصری تپه اشرف زیبنده این منطقه نیست و در راستای ساماندهی و نجات بخشی تپه اشرف با عقد تفاهم نامه‌ای با میراث فرهنگی و در راستای پاکسازی نخاله‌ها و زباله‌ها در ضلع جنوبی تپه اشرف اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: عملیات ادامه کاوش از ضلع شمالی تپه اشرف در مرحله نهایی شدن است و امیدواریم در ادوار بعدی هم با تداوم کاوش‌ها، تپه اشرف از منظر سیمای شهری ساماندهی شود.

کد خبر 5057453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha