۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴

مدیرکل هواشناسی البرز:

البرز برفی می‌شود/ پیش‌بینی یخبندان صبحگانی

البرز برفی می‌شود/ پیش‌بینی یخبندان صبحگانی

کرج - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: آسمان استان از روز جمعه در بعضی ساعات همراه با باران، برف، تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید است.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی اظهار کرد: امروز رخداد رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید، در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار شدید برف و در بعضی ساعات رگبار باران و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس شرایط جوی فعلی کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری، ریزش سنگ و رانش کوه، سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی حین و پس از فعالیت سامانه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: شایان ذکر است که امروز و فردا کیفیت هوا در سطح ناسالم قرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هوای امروز البرز ابری و مه‌آلود بوده و از عصر با رگبار و رعد و برق و تگرگ و در با ارتفاعات رگبار شدید برف و وزش باد نسبتاً شدید همراه است، تصریح کرد: کیفیت هوای نیز ناسالم است، بنابراین شهروندان از خروج غیرضروری از منزل اجتناب کنند.

یخبندان صبحگاهی در انتظار البرز

وی بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۰ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۵ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

بهارونداحمدی با اشاره با اینکه کیفیت هوا فردا نیز ناسالم است، تصریح کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز نیمه‌ابری تا ابری، مه‌آلود بوده و در بعضی ساعات همراه با باران، برف، تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید است.

وی با بیان اینکه از فردا با کاهش محسوس دمای کمینه هوای در استان البرز موجه خواهیم شد، گفت: بنابراین یخبندان صبحگاهی در انتظار استان است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۲ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۲ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5081113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha