۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

خاطرات «کوچه بینش» زنجان کتاب می‌شود

خاطرات «کوچه بینش» زنجان کتاب می‌شود

زنجان-رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: خاطرات «کوچه بینش» زنجان کتاب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر نعمتی از تولید مستند «بچه‎های کوچه بینش» در زنجان خبر داد، گفت: این فیلم مستندی است که حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بوده و توسط فیلم‌سازان زنجانی در حوزه هنری تولید شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه در تولید این مستند سعی شده است با کمک زبان هنر این واقعه تلخ ضبط و ثبت شود، افزود: در این مستند، بمباران مدرسه از زبان شاهدان عینی و بازماندگانش به تصویر کشیده می‌شود.

نعمتی ادامه داد: در تولید این مستند علاوه بر اینکه مظلومیت این دانش‌آموزان به تصویر کشیده می‌شود، ایستادگی، شجاعت و ایثار دانش‌آموزان و مردم نیز نشان داده می‌شود.

دوم بهمن ماه سال ۶۵ در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر در زنجان، دو فروند هواپیمای میگ، مدرسه راهنمایی دخترانه نواب صفوی را مورد هدف قرار داد.

بمباران هواپیماهای عراق که دوم بهمن ۶۵ در کوچه بینش زنجان اتفاق افتاد که به شهادت ۱۵ نفر از «بچه‌های کوچه بینش» از دانش آموزان مدارس پسرانه ۲۲ بهمن و دخترانه نواب صفوی و زخمی شدن ۲۱ دانش آموز دیگر منجر شد.

کد خبر 5127839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا براتی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      2 0
      من یکی ازدانش آموزان کلاس پنجم دبستان دیانت در کوچه بینش زنجان هستم که در لحظه بمباران هوایی رژیم بعثی عراق، در مدرسه و محل بمباران حضور داشتم. افرادی که در آن زمان در دبستان دیانت مشغول تحصیل بودند لطفا به من پیام بدید. متشکرم
      • پیام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
        2 0
        من دانش آموز کلاس اول ابتدایی دبستان ادب بودم. سر صف بودیم. شیفت بعد از ظهری که مدرسه دخترانه رو زد. هنوز یادمه. فرار دانش آموزان. شیشه های شکسته. کیف های روی زمین. صورت های خونین.