۹ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۰۱

مدیرکل تعاون گلستان خبرداد

پرداخت ۱۰۱ میلیارد تسهیلات کرونایی در گلستان/۲۲ هزار شغل ایجاد شد

پرداخت ۱۰۱ میلیارد تسهیلات کرونایی در گلستان/۲۲ هزار شغل ایجاد شد

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از پرداخت ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی خبرداد و گفت: سهمیه اشتغال گلستان ۳۰ هزار شغل بوده که تاکنون ۲۱ هزار و ۹۰۰ شغل ایجاد شده است.

سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا اظهارکرد: در استان ۱۱ هزار و ۲۵۹ پرونده برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است.

طبق گفته وی تاکنون هفت هزار و ۷۷۱ طرح مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و مابقی در حال تکمیل پرونده و تضامین هستند.

مازندرانی بیان کرد: تکمیلی و متممی برای این طرح اعلام شده که مطابق با آن، مشاغل ورزشی و گردشگری تا آخر بهمن ماه فرصت دارند در سامانه ثبت نام کرده و از تسهیلات کرونایی بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اضافه کرد: در بخش گردشگری آسیب زیادی دیده ایم و سقف تسهیلات در این بخش ۹۰۰ میلیون تومان بوده و تا خردادماه تنفس خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بخش ورزشی هم سالن‌ها و استخرها و غیره دچار مشکل شده‌اند و تسهیلات ویژه کرونایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

مازندرانی گفت: تاکنون بیش از ۲۵ باشگاه تسهیلات دریافت کرده اما تعداد آنها بیشتر است و می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی به پرداخت مقرری بیمه بیکاری به افرادی که به دلیل تعطیلی بنگاه ها بیکار شده بودند هم اشاره کرد و افزود: در ابتدا به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر مقرری بیمه بیکاری (در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد تومان) پرداخت شد اما بعد از بازگشایی اصناف و کم شدن کرونا این تعداد به کمتر از چهار هزار نفر کاهش یافته و نشان می‌دهد بخشی از نیروی کار به محل کار خود برگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص نرخ بیکاری هم گفت: تا آذرماه نرخ بیکاری استان ۹.۳ درصد بوده و میانگین نرخ بیکاری استان در سه فصل گذشته کمتر از ۱۰ درصد است در حالی که در کشور ۱۰.۵ درصد بوده بنابراین جزء معدود استان هایی هستیم که نرخ بیکاری در آن تک رقمی است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بیان کرد: بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و بیش از هشت میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی از ابتدای سال تاکنون در گلستان پرداخت شده است.

مازندرانی ادامه داد: سهمیه اشتغال استان ۳۰ هزار شغل بوده که تاکنون ۲۱ هزار و ۹۰۰ شغل در سامانه رصد ثبت شده و ۸۰ درصد اشتغال استان محقق شده است.

کد خبر 5132855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha