۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

۹۱ روستای آذربایجان غربی فاقد تاسیسات آبرسانی هستند

۹۱ روستای آذربایجان غربی فاقد تاسیسات آبرسانی هستند

ارومیه - معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۹۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد تاسیسات آبرسانی هستند.

لطیف خوش سیرت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد از روستاهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارند افزود: ۱۴ درصد روستای استان تحت پوشش نبوده و از این تعداد ۹۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد تأسیسات آبرسانی هستند.

وی با اشاره به نبود تأسیسات آبرسانی در روستای بادخرید شهرستان تکاب اظهار کرد: مردم روستای بادخرید تکاب با ۲۵ خانوار ساکن چندین سال است که از نعمت آب شرب سالم محروم هستند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل آب شرب این روستا سه تانکر در نقاط مختلف استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این تانکرها آب تصفیه شده از تصفیه خانه کوثر در نزدیکی روستای بادخرید را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

خوش سیرت با بیان اینکه این تأمین آب به صورت موقت بوده و جوابگوی نیاز مردم روستا نیست، گفت: برای حل کامل مشکل آب شرب این روستا با تأمین اعتبار در قانون بودجه ۱۴۰۰ تلاش می‌شود تا پایان مالی سال جاری تأسیسات آب رسانی این روستا احداث و به بهره برداری برسد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی افزود: برای حل مشکل آب شرب روستای بادخرید تکاب ۶ کیلومتر خط انتقال و ایستگاه تأسیسات آبرسانی امسال آغاز و تا پایان مالی سال جاری آماده بهره برداری می‌شود.

کد خبر 5214867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
      0 0
      انشعاب غیرمجاز و قاچاق روستایی کجا گزارش شود...؟؟؟