۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

دادستان عمومی و انقلاب اراک تاکید کرد؛

لزوم استفاده از نخبگان برای تحقق سند تحول دستگاه قضایی

لزوم استفاده از نخبگان برای تحقق سند تحول دستگاه قضایی

اراک- دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: آنچه در اولویت سیاست های دستگاه قضاست استفاده از نخبگان برای تحقق سند تحول دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع الله قربانی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با حقوقدانان، وکلا و کارشناسان و اساتید دانشگاه، با بیان اینکه سند تحول باید اجرایی شود، اظهار کرد: این اجرا باید لمس شود و برای تحقق این امر باید طرح و برنامه برای استفاده از ظرفیت نخبگان داشت همچنین استفاده از این ظرفیت باید متناسب با وضع موجود بوده و براساس طرح و برنامه دنبال شود.

وی ادامه داد: در امر ایجاد تحول سه محور برخورداری از طرح و برنامه، منابع انسانی و ساختار اجرایی مدنظر است، در محور اول سند تحول دستگاه قضائی در دستور کار قرار دارد و در بحث منابع انسانی ظرفیت منابع درون و برون سازمانی مدنظر است، اما آنچه در اولویت سیاست‌های دستگاه قضاست استفاده از نخبگان برای تحقق سند تحول دستگاه قضائی است.

قربانی گفت: مأموریت اصلی دستگاه قضا و دادگستری استان مرکزی اقامه عدل و برپا داشتن عدالت در جامعه است.

دادستان عمومی انقلاب اراک تصریح کرد: یک وکیل در یک پرونده باید حقوق عموم را در مقابل حقوق یک فرد مدنظر داشته باشد و باید این تکلیف را با جدیت مدنظر قرار داد و برای تحقق این تکلیف باید نسبت به آگاهی بخشی جامعه در خصوص مسائل حقوقی تلاش کرد.

قربانی در پایان با اشاره به برخی نگاه‌های تهاجمی بین قضات و وکلا و کارشناسان، بیان کرد: برای داشتن نگاه تعاملی و ارتباطی متعارف، باید طمع حذف شود و اگر همه ما به ذات تعهدی که قانون برای ما تعریف کرده است توجه داشته باشیم، قطعاً درگیر مباحث حاشیه‌ای نخواهیم شد و نشر اکاذیب رقم نمی‌خورد.

کد خبر 5242912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha