۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷

معاون قوه قضاییه:

۱۰۰ نقطه از کشور به سیستم دادرسی الکترونیکی متصل شده است

۱۰۰ نقطه از کشور به سیستم دادرسی الکترونیکی متصل شده است

بهارستان- معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به اینکه دادرسی الکترونیکی از خدمات مهم دستگاه قضائی است گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ نقطه از کشور به سیستم دادرسی الکترونیکی متصل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حکمت‌علی مظفری پیش از ظهر یکشنبه در جریان سفر یک روزه خود به بهارستان در جمع خبرنگاران مردم را ولی نعمتان اصلی این کشور بر شمرد و ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دادرسی الکترونیکی از خدمات مهم دستگاه قضائی است و علاوه بر هزینه مالی مشکلات و موانع بسیاری در حوزه دادرسی در کشور وجود داشت که از سال گذشته فرآیند دادرسی الکترونیکی در کشور آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ نقطه از کشور به سیستم دادرسی الکترونیکی متصل و بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های این حوزه در کشور فراهم شده است.

معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: با دادرسی الکترونیکی علاوه بر جلوگیری از اطاله دادرسی فرآیند رسیدگی به پرونده‌هایی که طرفین آنها امکان حضور در دادگاه را نداشته و یا در خارج از کشور به سر می‌برند تسهیل یافته است.

مظفری بیان داشت: در جریان شیوع کرونا ویروس نیز حضور طرفین در دستگاه قضائی مخاطره آمیز بود که خوشبختانه با فراهم شدن این زیرساخت به سلامت مردم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس در محاکم قضائی کمک شایانی شد.

معاون قضائی قوه قضائیه افزود: شهید بهشتی معتقد به تخصص و تعهد در مسؤولان بود و بر این موضوع اصرار داشت و تخصص بدون تعهد را موجب انحراف می‌دانست. اینکه رهبر انقلاب تولید بمب اتمی را حرام می‌دانند، نشان از تعهد است. انسان متعهد دروغ نمی‌گوید (حتی دروغ تاکتیکی) و به افراد تهمت نمی‌زند.

گفتنی است که در این سفر ضمن افتتاح پزشک قانونی شهرستان به ملاقات مردمی با مراجعین به دادسرا و دادگستری شهرستان بهارستان پرداخت و با بیش از ۵۰ نفر از مراجعین به صورت چهره به چهره ملاقات کرد و پای صحبت‌های آنان نشست و نسبت به رسیدگی به مطالبات قانونی این افراد دستور لازم را صادر کرد.

کد خبر 5245151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha