۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم هم‌افزایی حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی

لزوم هم‌افزایی حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به کاهش برنامه‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان در دوران کرونا، گفت: حوزه علمیه با همراهی آموزش و پرورش این کاستی را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر دو شنبه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش، خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در نظام اسلامی، اظهار کرد: دین ما فرهنگی است و پیامبر (ص) نیز در همان گام‌های نخست با عقاید، اخلاق، فرهنگ فاسد و رفتارهای ناشایست رایج در عربستان جاهلی مبارزه کرد تا بتواند آئین پاک و منزه اسلام را در جامعه نهادینه کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) خود چهره‌ای فرهنگی بود و کار و مدیریت او نیز مبتنی بر فرهنگ بود، گفت: حضرت محمد (ص) با اخلاق و فرهنگ مردم را جذب دین اسلام می‌کرد و مدیریت جامعه اسلامی نوپای آن زمان نیز به همین طریق بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم به همین صورت به پیروزی رسید، افزود: امام خمینی (ره) نه جبهه و گروه خاص سیاسی داشت و نه به کشورها و قدرت‌های دیگر تکیه کرده بود؛ بلکه طلبه‌ای بود که کار انقلاب را با توکل به خداوند و از حوزه و درس فقه و اصول و منبر و مسجد و حسینیه شروع کرد و از آنجا که این مباحث با فطرت مردم عجین بود قریب به اتفاق آن‌ها با امام همراه شده و انقلاب به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام نیز با همین فرهنگ ناب اسلامی مردم را به ماندن در صحنه دعوت و جنگ را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر غیر از این بود مردم این‌گونه به عرصه دفاع از انقلاب و نظام نمی‌آمدند، ادامه داد: بحث‌های تربیتی و دینی و اعتقادی بود که سبب شد همه با عشق به میدان نبرد با دشمن بیایند نه اینکه صرفاً نیروهای ارتشی و نظامی به‌صورت تکلیفی به عرصه جنگ وارد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با بیان اینکه امروز آموزش‌وپرورش باید در راستای تقویت و تعمیق این فرهنگ حرکت کند، افزود: اگرچه در حدود یک سال و نیم اخیر شیوع ویروس کرونا فعالیت آموزش‌وپرورش را سخت‌تر و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است؛ اما باید مباحث تربیتی را در همین شرایط نیز زنده نگاه داشت و با استفاده از روش‌های جایگزین، مانع از تعطیلی موضوعات فرهنگی و تربیتی مرتبط با دانش آموزان شد.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: در این راستا انتظار می‌رود حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش دست‌به‌دست هم داده، از انرژی و توان یکدیگر بهره بگیرند و به‌ویژه در مسائل فرهنگی و پرورشی هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین با بیان اینکه رفع کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و تربیتی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیازمند کار جهادی است، گفت: در این راستا تکلیف مدارانه کار نکنیم؛ بلکه با عشق به عرصه ورود کرده و فراتر از تکلیف سازمانی کار کنیم؛ زیرا در شرایطی که شیوع ویروس کرونا همه اقشار و مردم را تحت تأثیر قرار داده، اگر فعالیت جهادی نکنیم کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.

کد خبر 5251223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha