۳ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۲

رئیس پلیس فتا گلستان:

فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید 

فریب فروشگاه های جعلی را در فضای مجازی نخورید 

گرگان- رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به افزایش صفحات فروشگاهی در فضای مجازی، به کاربران اینترنت هشدار داد که از صفحات و وب سایت های معتبر برای خرید محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارکرد: امروزه کانال‌ها و صفحات فروشگاهی زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و بعضاً مخاطبان زیادی را به دست آورده اند و بازاریابی و فروش از طریق این شبکه‌ها به یکی از مقوله‌های مهم کسب و کار تبدیل شده است.

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: اما در این بین مجرمان فضای مجازی هم بعضاً با راه اندازی صفحات فروشگاهی جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و بعد از دریافت هزینه محصول این فروشگاه‌های جعلی هیچگونه کالا یا خدماتی به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند.

وی بیان کرد: کاربران باید به یاد داشته باشند که اکثر این مجرمان با هویت‌های پوششی اقدام به جلب اعتماد مشتریان کرده و از کارت‌های اجاره‌ای یا سیم کارت با مشخصات افراد دیگر استفاده می‌کنند.

پرسا ادامه داد: برای پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری ها، شهروندان دقت کنند، وب سایتی که قصد خرید از آن را دارند حتماً دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد و نکات اساسی مانند بررسی نظرات مشتریان در کامنت‌ها، بررسی وب‌سایت متصل، برقراری تماس تلفنی با فروشنده (ترجیحاً شماره ثابت) و پرداخت مبلغ در هنگام تحویل کالا می تواند مانع از کلاهبرداری سودجویان شود و آن ها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

وی یادآور شد: ضروری است که شهروندان سطح آگاهی و دانش عمومی و تخصصی خود در رابطه با کلاهبرداری های اینترنتی ارتقاء ببخشند و برای اطلاع از راهکارهای مقابله با جرائم رایج اینترنتی به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

کد خبر 5264930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha