۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۴۷

فرستاده ویژه سازمان ملل خبر داد:

شورای نظامی حاکم در میانمار درصدد تحکیم پایه های قدرت خود است

شورای نظامی حاکم در میانمار درصدد تحکیم پایه های قدرت خود است

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار از قصد رهبر نظامی این کشور برای تحکیم پایه های قدرت خود پس از کودتای ماه فوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار روز سه شنبه اعلام کرد که در پی کودتای ماه فوریه 2021، رهبر شورای نظامی حاکم در این کشور ظاهراً قصد دارد پایه های قدرت خود را تحکیم نموده و حزب سیاسی به ریاست «آنگ سان سوچی» رهبر مخلوع میانمار را به زودی منحل نماید.

«کریستین شرانر بورگنر» فرستاده ویژه سازمان ملل در این باره گفت: «بیم آن داریم که به زودی شاهد انحلال حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی باشیم. این تلاشی برای ارتقای مشروعیت در نبودِ اقدام بین المللی است. من باید به صراحت اعلام کنم که سازمان ملل دولتها را به رسمیت نمی شناسد؛ بلکه این امر به کشورهای عضو بستگی دارد».

وی در ادامه تأکید کرد که سفیر میانمار در سازمان ملل که از مخالفان شورای نظامی حاکم در این کشور است- تنها نماینده قانونی میانمار در این سازمان جهانی بشمار می رود و آنگ سان سوچی و «وین ماینت» رئیس جمهور میانمار همچنان رهبران این کشور آسیایی هستند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور میانمار با تأکید بر اینکه تحولات سیاسی در میانمار کودتایی است که قرین موفقیت نبوده است، گفت که این «یک اقدام غیرقانونی است و ما همچنان یک دولت قانونی برخاسته از حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی را در اختیار داریم».

کد خبر 5278635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha