۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام:

۱۲ پروژه سدسازی در ایلام در دست ساخت و مطالعه است

۱۲ پروژه سدسازی در ایلام در دست ساخت و مطالعه است

ایلام-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: هم اکنون۱۲ پروژه سدسازی در ایلام در دست ساخت و مطالعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پوراحمد ظهر شنبه در نشست هم اندیشی با مدیرکل بازرسی استان اظهار کرد: موفقیت در مدیریت منابع آب در صورتی ممکن خواهد بود که همه ذینفعان مسئله آب را مسئله خود بدانند، در این امر مشارکت فعال داشته و به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: در نتیجه اجرای کامل طرح تعادل بخشی و کنترل‌های صورت گرفته در امر برداشت از منابع آب، علی رغم وجود خشکسالی بی سابقه، توانسته‌ایم با حداقل مشکل در بحث تامین آب روبرو باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام در ادامه این گزارش با گریز به مدیریت سیلاب سال ۹۸ و تخلیه مخازن سدها اظهار کرد: اگر در خصوص تخلیه به موقع مخازن سدها پیش بینی و اقدام پیشگیرانه انجام نمی‌شد، سیلاب ۹۸ یک بحران و فاجعه انسانی را در استان رقم می‌زد که با اقدام به موقع و همکاری همه دستگاه‌های متولی، این تهدید به فرصتی برای استان تبدیل شد.

پوراحمد در ادامه به سیکل‌های مکرر خشکسالی و ترسالی اشاره کرد و گفت: تغییر اقلیم در کشور به وضوح مشهود است و برای تامین نیاز آبی چاره‌ای جز اعمال مدیریت در بخش مصرف و همچنین مهار حداکثری روان آب‌های فصلی نداریم.

وی گفت: در این راستا در سطح استان پنج سد مخزنی در دست بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: چهار سد در استان در دست اجرا و ۸ سد در دست مطالعه است، در صورت به نتیجه رسیدن آنها توسعه استان در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی و اطمینان از تامین آب شرب تا افق بلند مدت حاصل خواهد شد.

کد خبر 5280938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha