۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۳

نماینده مجلس:

رأی اعتماد برخی از وزرا بستگی به برآورد نهایی کمیسیون‌ها دارد

رأی اعتماد برخی از وزرا بستگی به برآورد نهایی کمیسیون‌ها دارد

خمین- نماینده مردم خمین در مجلس گفت: اکثر وزرای پیشنهادی از مجلس رأی می‌گیرند اما وضعیت تعدادی از وزرا، لب مرزی است و بستگی به برآورد نهایی کمیسیون‌ها دارد.

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: لازم است کابینه سیزدهم متشکل از افراد واجد شرایط و توانمند باشد، کسانی که با پشتکار و انگیزه و با کفایت باشند و بتوانند با اتکا به توانمندی‌های داخلی و تعامل بین المللی و منطقه‌ای مشکلات را از سر راه بردارند. مجلس هم بنای همگرایی با دولت را به ویژه در زمان بررسی صلاحیت وزرا دارد.

وی ادامه داد: لازمه تحقق این امر منوط به معرفی وزرای کارآمد و باکفایتی است که مشکلات، نارسایی‌ها و کاستی‌ها را بشناسند و بتوانند سرعت خدمت رسانی را افزایش دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: اکثر وزرایی که معرفی شدند از مجلس رأی می‌گیرند اما تعدادی از وزرا هستند که وضعیتشان بستگی به برآورد نهایی کمیسیون‌ها دارد.

نظری در خصوص کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: وزرای پیشنهادی در سه گروه قرار می‌گیرند. گروه اول چهره شناخته شده، دارای سابقه مدیریت و اجرایی خوب هستند و این افراد با رأی بالای نمایندگان وزیر می‌شوند، گروه دوم تجربه اجرایی و تخصص را دارند ولی با این وجود نظر مثبت اکثریت مجلس را کسب نکرده‌اند و احتمال رأی اعتماد گرفتن آنها ضعیف است و گروه سوم وزرایی هستند که سابقه اجرایی و مدیریت آنها متناسب به وزارتخانه‌ای که برای آن معرفی شدند، نیست بنابراین این گروه مورد تأیید مجلس نیستند.

وی افزود: بررسی سوابق وزرا زمان‌بر است و از آنجایی که رئیس جمهور در جریان رأی مجلس هستند باید هر چه زودتر برای وزرایی که مورد تأیید مجلس نیستند جایگزین معرفی کنند.

نماینده مردم خمین تصریح کرد: وزرای پیشنهادی کشور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسکن و شهرسازی، اقتصاد، بهداشت، دادگستری و دفاع در گروه اول قرار دارند و رأی اعتماد مجلس را کسب می‌کنند. وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، نیرو و اطلاعات در گروه دوم هستند که احتمال تأیید آنها از سوی مجلس ضعیف است و لب مرز هستند. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در گروه سوم قرار دارد و با شرایط موجود موفق به کسب رأی اعتماد نمایندگان نمی‌شود.

نظری تأکید کرد: نمایندگان مجلس به دنبال بهبود فضای مدیریتی کشور هستند و در این راه قطعاً به وزرایی رأی خواهند داد که بتوانند در این راستا نقشی مهم ایفا کنند.

کد خبر 5284875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha