۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تشکیل شود

ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تشکیل شود

بیرجند- نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به وجود ۶ هزار رشته قنا در استان گفت: ستاد احیای قنوات در خراسان جنوبی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نظر افضلی شامگاه جمعه در دیدار رئیس جمهور با نخبگان، دانشگاهیان، علما و نمایندگان اقشار مختلف مردم با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان دانشگاهی است، اظهار کرد: در این استان ۲۲ مرکز دانشگاهی و علمی و یک هزار و ۶۰۰ عضو هیئت علمی داریم.

وی با بیان اینکه از قدیم صدور نیروی انسانی از استان را داشته‌ایم، گفت: تقاضا داریم استعدادهای نخبه استان کشف و برای کادرسازی از آنها استفاده شود.

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به طرح ادغام دانشگاه صنعتی با دانشگاه بیرجند و توقف فعلی این طرح گفت: به وزیر علوم اعلام شود نگاه بهتری به خراسان جنوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد پژوهشکده محصولات استراتژیک از نیازهای خراسان جنوبی است، بیان داشت: اگر علمی و تحقیقاتی کار نکنیم با مشکل مواجه شده و توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه درد پرغصه خراسان جنوبی آب است، تصریح کرد: مجبوریم انتقال آب به استان را داشته باشیم و در این زمینه از دولت می‌خواهیم خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

افضلی گفت: امیدواریم انتقال آب به این استان به زودی محقق شود چرا که متأسفانه هنوز مردم برخی از روستاهای این استان آب برای مسائل بهداشتی خود ندارند.

وی با بیان اینکه استفاده از آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان انجام شده و تقاضا داریم در خراسان جنوبی نیز انجام شود، گفت احیای قنوات اثرات مفیدی داشته است و با توجه به ۶ هزار رشته قنات در این استان ستاد احیای قنوات تشکیل شود.

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: زرشک خراسان جنوبی را دریابید زیرا محصول سال گذشته کشاورزان روی دست آنها مانده و کشاورزان مستاصل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها برای معادن استان ایجاد شود، ادامه داد: از ۶۱ ماده معدنی ۴۰ ماده در خراسان جنوبی وجود دارد و راه نجات این استان استفاده از ظرفیت معادن است.

وی خواستار ایجاد منطقه ویژه انرژی‌های نو در استان شد و بیان کرد: در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور منطقه آزاد را داریم اما در خراسان جنوبی وجود ندارد و درخواست ما ایجاد این منطقه است.

افضلی بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی عشایر هستند و نیاز است نهادهای لازم برای حل مشکلات عشایر از جمله اشتغال، سهمیه آرد و تعاونی‌ها به میدان بیایند.

وی خواستار افزایش شعاع مرزنشینی استان به ۵۰ کیلومتر شد و بیان کرد: جمعیت ما در شعاع ۲۰ کیلومتری بسیار پایین است.

کد خبر 5301497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha