۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۲۱

تا زمان تشکیل دولت جدید در آلمان؛

«ماکرون» و «مرکل» به تداوم همکاری نزدیک میان دو کشور متعهد شدند

«ماکرون» و «مرکل» به تداوم همکاری نزدیک میان دو کشور متعهد شدند

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در دیدار روز پنج شنبه بر حفظ همکاری نزدیک میان دو کشور تا زمان تشکیل دولت جدید در آلمان متعهد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که در دوره ۱۶ ساله صدارت خود با چهار تن از رؤسای جمهور فرانسه از نزدیک همکاری کرده است، روز پنج شنبه با «امانوئل ماکرون» دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف توافق کردند که تا زمان تشکیل دولت جدید در آلمان (پس از انتخابات ۲۶ سپتامبر) دو کشور به همکاری نزدیک خود ادامه دهند.

ماکرون بر روی پله های کاخ الیزه و پیش از شرکت در مراسم شام با حضور صدراعظم آلمان، در خصوص این توافق دوطرفه گفت: «تا زمان تشکیل دولت (آلمان)، خانم صدراعظم، آنگلا مرکل، و خودم همانگونه که از روز اول انجام داده ایم به همکاری نزدیک بر سر موضوعات مهمی که درصدد ارائه راه حلهایی فرانسوی- آلمانی برای آنها هستیم، ادامه خواهیم داد».

آنگلا مرکل نیز در مقابل گفت: «ما همچنین گفتگو کردیم که می خواهیم همه چیز را از جانب آلمان میسر سازیم، بنابراین هیچ وقفه ای در تصمیمات ضروری که باید گرفته شود، بوجود نمی آید».

صدراعظم آلمان همچنین خاطرنشان کرد که طیف موضوعات مورد بحث و بررسی دو کشور از افغانستان و بلاروس و اوکراین گرفته تا موضوع کاهش گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را دربر می گیرد.

پیشتر مقامات فرانسه اعلام کردند که رئیس جمهوری این کشور هفته گذشته با دو تن از نامزدهای اصلی پُست صدارت آلمان در کاخ الیزه دیدار کرده و از آنها خواسته است تا در مورد سناریوهای ائتلاف احتمالی آلمان و همچنین پیش بینی خود از نتایج انتخابات ۲۶ سپتامبر توضیح دهند.

گفتنی است، روابط مرکل و ماکرون به رغم آغازی پرچالش آنهم بیشتر به دلیل طرحهای جاه طلبانه رئیس جمهور جوان فرانسه برای تقویت یکپارچگی اتحادیه اروپا، به تدریج با همکاری نزدیک دو کشور در حوزه های موضوعی مختلف رو به بهبود گذاشت.

کد خبر 5306512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha