۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

انتخابات آلمان در سایه کرونا/ سیاست رفع محدودیت برای جلب آرا

انتخابات آلمان در سایه کرونا/ سیاست رفع محدودیت برای جلب آرا

آلمان در تاریخ ۵ مهر ماه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است حال آنکه جلب آرای مردمی در ایام کرونا و انتقاد از هزینه های انتخاباتی به یکی از دغدغه های سیاستمداران این کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرنوشت ساز ترین انتخابات آلمان در حالی قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود که علاوه بر آنکه موضوع کرونا و واکسیناسیون رنگ و بوی سیاسی به خود می گیرد، این انتخابات را یکی از پر هزینه ترین انتخابات ها خواهد کرد.

پیش تر انتخابات دو ایالت «راین لند فالتس» و «بادن ووتمبرگ» در تاریخ ۱۴ مارس ( ۲۴ اسفند ۹۹ ) سنگ محکی برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی بود.

گرچه برگزاری این انتخابات در زمان پیک کرونا با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی انجام گرفت اما همان زمان پیش بینی شد تا انتخابات سپتامبر بیش از آنکه شاهد حضور مردم در حوزه های انتخاباتی باشد میزان مشارکت پُستی با استقبال بیشتری روبرو شود.

علی رغم آنکه «اولاف شولتس» یکی از کاندیداهای احراز پست صدارت اعظمی آلمان در یک گفتگوی تلویزیونی در ماه مارس اعلام کرده بود که دولت برنامه ای برای واکسینه کردن ماهیانه ۲۰ میلیون نفر را دارد، اما برخی شرایط مانع از تحقق این برنامه بر اساس جدول زمانبندی شد.

اکنون با نزدیک شدن به ماه سپتامبر شاهد اعلام برخی سیاست ها برای افزایش مشارکت در انتخابات آتی هستیم.

یکی از مسئولان برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۶ سپتامبر ( ۵ مهر) به تازگی اعلام کرد که واکسیناسیون و تست کرونا از شروط شرکت در انتخابات برداشته شده اما در عین حال رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

این در حالی است که برخی منتقدان به این سیاست نسبت به بروز موج جدید کرونا در این کشور پس از برگزاری انتخابات هشدار داده اند.

پر هزینه بودن انتخابات پیش رو از دیگر مسائلی است که تحت تاثیر بحران کرونا برای آلمان رقم می خورد. وزارت کشور آلمان اعلام کرده که انتخابات ۲۶ سپتامبر هزینه ای بیش از ۱۰۰ میلیون یورو در برخواهد داشت. به دلیل بحران کرونا باید افراد بیشتری برای برگزاری انتخابات بکار گرفته شوند، در نتیجه پرداخت دستمزد این افراد افزایش دور از انتظاری را بدنبال خواهد داشت. افرادی که در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند بطور میانگین ۲۵-۳۵ یورو دستمزد دریافت می کنند.

گفتنی است در انتخابات سپتامبر ۶۰.۴ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بوده که از این میان ۲.۸ میلیون نفر رای اولی هستند.

کد خبر 5294423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha