۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۷

رئیس جمهور:

جاده‌های اردبیل باید به ایمن‌ترین محورهای مواصلاتی تبدیل شود

جاده‌های اردبیل باید به ایمن‌ترین محورهای مواصلاتی تبدیل شود

پارس آباد - رییس جمهوری گفت: ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان اردبیل با هدف کاهش تصادفات و افزایش ترازیت کالا توسط دولت سیزدهم تامین اعتبار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از عملیات احداث بزرگراه اردبیل-پارس‌آباد اظهار کرد: زیرساخت‌های راه و بزرگراه در استان اردبیل متأسفانه تاکنون ضعیف بوده اما در نظر داریم با مشارکت مسئولان استانی در کنار شتاب دهی به پروژه‌های آغاز شده، زیرساخت‌های جدیدی را در این استان در حوزه راه ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر بالا بودن آمار تصادفاًت جاده‌ای و نگرانی مردم و امام جمعه استان اردبیل از این موضوع گفت: بی‌شک دغدغه و مطالبه عمومی مردم استان اردبیل همان دغدغه دولت بوده و در حمایت از تسریع روند اجرای احداث راه‌های ارتباطی در این استان تعلل نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی تحقیقات میدانی و کارشناسی در خصوص مشکلات جاده‌ها باید ارزیابی و در کمترین زمان ممکن استاندار سازی این محورها در استان اردبیل آغاز شود.

رئیس جمهور به آمار بالای تصادفات فوتی در جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: محورهای مواصلاتی استان باید در ایمن ترین وضعیت خود باشند چرا که این جاده‌ها محل عبور و مرور محصولات کشاورزی و توریست است.

وی تصریح کرد: دستور فوری رسیدگی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث بزرگراه‌ها و جاده‌های امن استاندارد داده شده و تمام تلاش دولت سیزدهم تأمین اعتبار و تحویل فوری و به موقع این محورها به مردم استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام رئیسی به مزیت‌های دیگر احداث مسیرهای امن و ایمن در استان نیز اشاره کرد و گفت: با احداث این جاده‌ها ترانزیت کالا افزایش و محصولات کشاورزی و صنعتی در دشت مغان توسعه می‌یابد.

وی کاهش سوخت و کاهش تصادفات جاده‌ای را از دیگر مزیت‌های احداث بزرگراه‌ها دانست و گفت: امیدواریم پروژه باند دوم پارس‌آباد - اردبیل با همت مدیران و مهندسان راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای طرح بزرگراه پارس‌آباد - اردبیل بطول ۲۲۲ کیلومتر از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ۴۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، ۹۷ کیلومتر نیز در دست مطالعه است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه سه هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان می‌باشد.

کد خبر 5333413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha