۳ آبان ۱۴۰۰، ۸:۰۲

رئیس صمت گلستان خبرداد؛

صادرات ۷۹ میلیون دلاری کالا از گلستان/واردات ۲۰ درصد افزایش یافت

صادرات ۷۹ میلیون دلاری کالا از گلستان/واردات ۲۰ درصد افزایش یافت

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از افزایش ۲۰ درصدی واردات طی ۶ ماهه نخست سال در استان خبرداد و گفت: طی این مدت ۷۹ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گلستان داشتیم.

حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تعهد صادرات غیرنفتی گلستان در سال جاری با عددی که به آن در ادامه اضافه شده، حدود ۱۳۸ میلیون دلار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه نخست امسال، گفت: طی این مدت ۷۹ میلیون دلار صادرات داشتیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۴۷ درصد رشد ارزش صادرات اتفاق افتاده و طی این مدت ۲۶۶ هزار تن کالا صادر شده که ۱۲۵ هزار تن بیشتر از سال قبل بوده است.

طلوعیان اضافه کرد: مقصد صادراتی محصولات گلستان هم کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، عراق و افغانستان بوده و عمده کالاهای صادراتی هم شامل پلی استایرن، پنیر، سیمان، ید، خرما رنگ و رب گوجه فرنگی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: با توجه به بازگشایی مرز اینچه برون و برقراری حمل و نقل جاده ای امیدواریم که این گشایش سبب توسعه صادرات استان شده و در ماه‌های آتی عدد صادراتی استان افزایش یابد.

وی گفت: تا پایان مهرماه سال جاری، پنج هزار و ۴۰۰ تن واردات داشتیم که ارزش آن ۲۲ میلیون دلار بوده و به لحاظ وزن نسبت به سال قبل ۲۰ درصد و نسبت به ارزش ریالی ۹۲ درصد افزایش یافته است.

طبق گفته طلوعیان عمده اقلام وارداتی شامل پارچه، نخ، روغن خام سویا، مواد اولیه کشاورزی و ماشین آلات جوجه کشی بوده است.

کد خبر 5335125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha