۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷

مدیرکل اوقاف گلستان:

امامزاده یحیی بن زید(ع) در فعالیت‌های فرهنگی شاخص است

امامزاده یحیی بن زید(ع) در فعالیت‌های فرهنگی شاخص است

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید (ع) به محلی برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد عصر پنج شنبه در دیدار دست اندرکاران کنگره بین‌المللی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: جای همایشی برای شخصیت امامزاده یحیی بن زید (ع) در کشورمان خالی بود که با همت سازمان اوقاف، شاهد برگزاری کنگره‌ای با این محوریت هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: امامزاده یحیی بن زید (ع) الگویی جامع برای نسل امروز بوده و ابعاد علمی کارهایشان هم به خوبی تبیین شود.

سلیمانی فرد ادامه داد: بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید (ع) به محلی برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تبدیل شده به طوری که کارگاه هنرهای خانگی از جمله خیاطی و چرم‌دوزی در راستای اجرای طرح شمیم خدمت در جوار این حرم مطهر برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این بقعه متبرکه دارای موقوفات فراوانی است که اقدامات بسیاری برای احیای آنها انجام شده تا هم درآمدزایی برای اجرای نیت واقفان بیشتر شود و هم خدمات اقتصادی به نیازمندان جامعه و به نام امامزاده یحیی بن زید (ع) توسعه یابد.

وی گفت: بر این اساس قرار است مقالات برتر در قالب کتاب کنگره و با محوریت اقدامات وحدت‌آفرین و همچنین دیگر ابعاد شخصیتی ایشان منتشر شود.

کد خبر 5338342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha