۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰

به دعوت همتای پاکستانی؛

وزیر خارجه طالبان به اسلام آباد می‌رود

وزیر خارجه طالبان به اسلام آباد می‌رود

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که وزیر خارجه پاکستان از سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان دعوت کرده تا به اسلام‌آباد سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «اکسپرس تریبیون» در خبری نوشت که «امیر خان متقی» وزیر خارجه طالبان دعوت «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی‌اش را پذیرفته و قرار است در روزهای آینده عازم اسلام‌آباد شود.

قرار است در این سفر مقامات طالبان و پاکستان درباره روابط دوجانبه گفتگو کنند. یک مقام ارشد پاکستانی به این روزنامه گفته است که هیئت طالبان قرار است درباره طیف گسترده‌ای از مسائل با مقامات پاکستانی گفتگو کند اما این دیدار به معنی به رسمیت شناختن دولت طالبان نخواهد بود.

منابع رسانه ای گفته‌اند که طالبان ضمن درک نگرانی‌های جامعه جهانی آماده رسیدگی به آن‌ها است؛ اما درباره تفسیر دولت فراگیر مسائلی وجود دارد.

پیش از این وزیر خارجه پاکستان در سفر به کابل گفته بود که شاهد تغییرات قابل مشاهده در رویکرد دولت طالبان در قبال پاکستان است.

قریشی در یک نشست خبری گفته بود که دولت موقت طالبان آماده برداشتن گام‌هایی در رابطه با بهبود روابط دو کشور است که دولت سابق افغانستان تمایلی به آن نداشت.

کد خبر 5346630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha