۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

امام جمعه اردبیل:

فرهنگ شهادت باید جامعه ما را از هرگونه آسیب صیانت کند

فرهنگ شهادت باید جامعه ما را از هرگونه آسیب صیانت کند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بسط و گسترش فرهنگ شهادت در جامعه باید کشور را از هرگونه آسیب و دست‌اندازی دشمنان صیانت و حراست کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در حاشیه اولین مجمع شورای مشورتی و هم‌اندیشی ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقدیم ۳ هزار و ۴۰۰ شهید یعنی تقدیم ۳ هزار و ۴۰۰ نفس و جان که همگی آنها برای صیانت از ایران اسلامی وارد میدان شدند.

وی با اشاره به برگزاری اولین مجموعه شورای مشورتی و حمایت ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل تصریح کرد: تمام این برنامه‌ها در راستای آگاهسازی جوانان است تا بتوانند با بسط و گسترش فرهنگ شهادت در جامعه جلوی هرگونه دست‌اندازی و خیانت به کشور را بگیرند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت باید تمام مشکلات جامعه ما را حل کند، گفت: سعی می‌کنیم با برگزاری این کنگره‌ها و نشست‌هایی فضای حاکم بر جبهه، جنگ و شهادت را برای جوانان تصویر کنیم تا بدانند که چه کسانی و چه انسان‌هایی برای حفاظت و صیانت از این کشور پا در میدان‌های جهاد و شهادت گذاشتند.

آیت‌الله عاملی استفاده از ابزار هنر برای بیان رشادت‌های رزمندگان، شهدا و جانبازان را مهم ارزیابی کرد و افزود: ما از ظرفیت تمامی هنرمندان استان در این راستا استفاده می‌کنیم تا جوانان ما با این ابزارها توانایی ایستادن در مقابل خائنان به کشور را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کشور ما در حال حاضر با بدترین هجمه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از سوی دشمن مواجه است که امیدواریم با اشاعه فرهنگ جهاد، شهادت و تسری آن در بین جوانان از این برهه حساس نیز عبور کرده و کشور را به حد اعلای موفقیت برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه اهداف انقلاب ما آرمانی است و هزینه‌هایی که در این راه نیز ارائه شده آرمان است، اضافه کرد: مسلماً باید نسل ما نسلی حماسی و غیور باشد که بتواند به عزت کشور و آرمان‌های آن حساس بوده و قدرت دفاع از استقلال و تمامیت ارضی را در مقابل تمامی کسانی که می‌خواهند نسبت به کشور بداندیشی داشته باشند، بایستد.

کد خبر 5371485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha