۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

۲۰۰ نقطه درگلستان قابلیت استقرار نیروگاه‌های برقابی میکرو را دارد

۲۰۰ نقطه درگلستان قابلیت استقرار نیروگاه‌های برقابی میکرو را دارد

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود ۲۰۰ نقطه در گلستان قابلیت استقرار نیروگاه‌های برقابی کوچک مقیاس و میکرو را داشته که تاکنون ۱۰۰ نقطه آن توسط مشاور طرح شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص گزارش جلسه میانکار مطالعات پتانسیل یابی نیروگاه های برقابی کوچک مقیاس استان، اظهار کرد: تا حدود ۱۰۰ سال پیش با استفاده از نیروی رودخانه ها ده ها آسیاب آبی و آبدنگ در گلستان فعالیت می کردند که امروزه منسوخ شده و به جای آنها با مدیریت مناسب رودخانه ها، سدها و سایر تاسیسات آبی می توان از نیروی برق آبی برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز استان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که تخمین زده می شود که حدود ۷۵ درصد از ظرفیت بالقوه برقابی در سطح جهان بهره برداری نشده است، افزود: در اکثر کشورها، پروژه هایی با هدف استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، در حال گسترش است.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که حدود ۲۰۰ نقطه در استان قابلیت استقرار نیروگاه‌های برقابی کوچک مقیاس و میکرو را دارند که تاکنون ۱۰۰ نقطه آن توسط مشاور طرح شناسایی شده است.

حسینی گفت: در این مطالعات، مباحث هواشناسی، هیدرولوژی، برنامه ریزی منابع آب، هیدروانرژی، زمین شناسی، زمین لرزه، سازه های هیدرولیکی و الکترومکانیکال، اثرات زیست محیطی ، مسائل اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5371904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha