۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶

مجیدی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر:

مسابقه حفظ کل قرآن ویژه بانوان در دو مرحله برگزار می‌شود

مسابقه حفظ کل قرآن ویژه بانوان در دو مرحله برگزار می‌شود

مجیدی مهر گفت: مسابقه حفظ کل قرآن در بخش بانوان امسال در دو مرحله برگزار می شود و شرکت‎کنندگان برای راهیابی به مرحله دوم باید در مرحله حفظ استقامتی، حد نصاب امتیاز را کسب کنند.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با مهر در رابطه با نحوه برگزاری این دوره از مسابقات گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۲۰ جز، حفظ کل، قرائت، ترتیل و دعاخوانی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقه حفظ کل قرآن در بخش بانوان امسال در دو مرحله برگزار می‌شود و شرکت ‎کنندگان برای راهیابی به مرحله دوم باید در مرحله حفظ استقامتی، حد نصاب امتیاز را کسب کنند، البته در بخش آقایان هم در رشته حفظ کل و هم حفظ ۲۰ جز، مرحله حفظ استقامتی در نظر گرفته شده است.

مجیدی‌مهر عنوان کرد: در رشته حفظ کل قرآن ویژه بانوان، ۱۴ شرکت کننده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در ابتدا باید به سوالات حفظ استقامتی پاسخ دهند و در این مرحله فقط سطح حفظ شرکت کنندگان در قالب سه سوال سه صفحه ‎ای سنجیده می‌شود و مهارت شرکت‎ کنندگان در رشته‌های صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا ملاک نیست و در مرحله نهایی مسابقات حفظ قرآن که دوم دی ماه در سالن مسابقات برگزار می‌شود، شرکت‎ کنندگان باید به دو سوال ۱۰ سطری پاسخ دهند که در این دو سوال علاوه بر اینکه به سطح حفظ شرکت کنندگان امتیاز تعلق می‌گیرد، برای تسلط شرکت کننده به صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا نیز امتیاز در نظر گرفته می‌شود و این موارد با هم محاسبه می‌شود و در کارنامه ارائه خواهد شد.

اعلام اسامی داوران بخش بانوان

معاون مسابقات با معرفی داوران بخش بانوان چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: ۱۵ داور بخش بانوان چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند.

وی ادامه داد: «ایمان صحاف» به عنوان رئیس هیئت داوران و «وجیهه شیخ فرشی» ناظر هیئت داوران هستند و «مرضیه دیانی» و «اعظم اسکندری» در رشته تجوید، «پرنیان عطابخش» و «صدیقه بارانی» در رشته لحن، «سمیه هیبتبان» و «هاله فیروزی» در رشته صوت، «فهیمه گلپایگانی» و «سیده فاطمه میرقیاسی» در رشته وقف و ابتدا، «زهرا عساکره» و «مائده ادیب زاده» در رشته حفظ، «فاطمه سادات حسینی فر» به عنوان هادی حفظ و «الهام ماندگارمهر» و «نجمه شبانی قهرودی» در رشته حفظ استقامتی، داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند.

مجیدی مهر افزود: برای هر رشته دو داور در نظر گرفته شده است و در رشته حفظ قرآن علاوه بر دو داور که سطح امتیازها را تعیین می‌کنند، یک داور هادی هم حضور دارد و سعی کرده ایم تا جایی که امکان دارد داوران مسابقه از بین داورانی انتخاب شوند که در طرح ساماندهی شرکت کرده و موفق به کسب رتبه شده اند.

گفتنی است، مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۹ آذر تا سوم دی ماه در بخش خواهران از ساعت ۹ تا ۱۲ و در بخش برادران از ساعت ۱۸ الی ۲۳ به‌صورت حضوری (با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 5379899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha