۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

معاون استاندار اردبیل:

تردد در تمام محورهای مواصلاتی اردبیل جریان دارد

تردد در تمام محورهای مواصلاتی اردبیل جریان دارد

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد برقرار است اما جاده‌ها بسیار لغزنده و استفاده از زنجیر چرخ در اکثر مسیرها اجباری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان ظهر یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل ضمن قدردانی از اقدامات به موقع شهرداری اردبیل در برف‌روبی اخیر اظهار کرد: با توجه به بارش برف و ادامه این وضعیت در روزهای آینده، برنامه‌ریزی‌های لازم برای سهولت در رفت و آمد و تأمین نیازمندی‌های انرژی انجام شده است.

وی با تاکید بر جدیت دستگاه‌های مرتبط با تأمین سوخت و انرژی در این روزها تصریح کرد: باید با مدیریت مناسب و همچنین اطلاع‌رسانی به مردم برای مصرف درست گاز و برق، از بروز قطعی در سایر مناطق و بخش‌های تولیدی جلوگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به آذوقه و مایحتاج ضروری مردم در شهرها و روستاهای استان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف، لازم است رانندگان خودروهای خود را به زنجیر چرخ و لوازم ایمنی دیگر مجهز کنند.

میرجعفریان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان در آمادگی کامل هستند، افزود: در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد برقرار است اما جاده‌ها بسیار لغزنده و استفاده از زنجیر چرخ در اکثر مسیرها اجباری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز کولاک، بعد از بارش تمهیدات لازم در این راستا در نظر گرفته شده است.

میرجعفریان اضافه کرد: در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و اورژانس برای اسکان و امدادرسانی به مسافران تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی مشکل و کمبود تجهیزات دارند، می‌توانند از بخش خصوصی و امکانات یگان‌های نظامی استفاده کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل توجه به جلوگیری از شکستن درختان بر اثر سنگینی برف را یادآور شد و ادامه داد: لازم است دستگاه‌های اجرایی و مردم به هرس و تکاندن درختان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

میرجعفریان با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری‌ها برای ایجاد سهولت در رفت و آمد در معابر شهری خواستار تخلیه برف از داخل کوچه‌ها شد.

شهردار اردبیل نیز در این جلسه با بیان این مطلب که شهرداری از اوایل شروع بارش برف با تمام توان در خدمت شهروندان بوده است، افزود: تمام امکانات و ماشین آلات و نیروی انسانی خود را به کار بستیم تا شهروندان با مشکل تردد مواجه نشوند.

محمود صفری در ادامه از آماده شدن طرح تفصیلی جدید شهر اردبیل تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این طرح مهم سال‌ها به دلیل عدم تأمین مالی مشاور طرح، مسکوت مانده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت اجتناب ناپذیر این طرح برای ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی را از ابتدای قبول مسؤولیت در شهرداری در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

صفری ادامه داد: آخرین طرح تفصیلی شهر اردبیل که مربوط به سال ۱۳۸۴ بوده و در سال ۱۳۹۳ قرارداد بازنگری طرح تفصیلی به مدت ۲ سال بسته شده و چندین سال به دلیل عدم تأمین مالی مشاور طرح، راکد مانده بود، اخیراً با تعامل به عمل آمده و برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا این طرح تا آخر سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار مهر در این جلسه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران اقدامات انجام گرفته را بیان و نیازمندی‌های خود را برای مدیریت مشکلات احتمالی اعلام کردند.

کد خبر 5384481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha