۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸

یونهاپ خبر داد؛

مذاکرات گروه کاری کره جنوبی و ایران درباره وجوه مسدود شده تهران

مذاکرات گروه کاری کره جنوبی و ایران درباره وجوه مسدود شده تهران

رسانه های کره جنوبی گزارش دادندکه همزمان با ادامه مذاکرات وین، مقامات شرکت نفت ایران و بانکداران ایرانی با طرف های کره ای درباره دارایی های مسدود شده تهران در سئول به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور و ایران رایزنی‌هایی را در سطح کاری انجام داده‌اند تا راه‌های حل و فصل اختلافات چند ساله بر سر دارایی‌های تهران را که تحت تحریم‌های آمریکا مسدود شده‌اند، بررسی کنند.

در همین رابطه و در حالی که مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌ها در حال انجام است، بانکداران ایرانی و مقامات شرکت ملی نفت و وزارت نفت به کره جنوبی سفر کرده اند تا با دیدار با مقامات دولتی و مسئولان شرکتی کره جنوبی درباره مسائل اقتصادی معلق مانده گفتگو کنند.

یونهاپ در ادامه نوشت که در این دیدار دو روزه از روز سه‌شنبه آغاز شده است، دو طرف درباره گزینه‌های پرداخت دقیق و امکان از سرگیری تجارت نفت به منظور آماده‌سازی برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا برضد ایران گفتگو کردند.

ایران که دارای چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان است، تأمین کننده اصلی نفت کره جنوبی بوده و کالاهای کره‌ای مانند تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و قطعات خودرو را وارد می‌کند.

بر اساس داده‌های انجمن تجارت بین المللی کره، کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ به ارزش ۷.۸ میلیارد دلار نفت از ایران وارد کرده است، اما از سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده که صادرات نفت جمهوری اسلامی را ممنوع کرد، خرید از ایران را متوقف کرده و مبالغ خریدهای مذکور را پرداخت نکرده است.

کد خبر 5425933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند ساده IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      1 0
      کره کشورمستعمره آمریکااست که به دستور آن ناوهایش راتادریای عمان پیش آورد اینها اگردرست دقت کنیددارند هراز چند وقتی که وقت اش معین استو پیش می آیندکه اگر ایران دردادگاه لاهه شکایت کردبگویندماطی فرایندی معین درحال مذاکره بودیموایران را مغلوب دعوی حقوقی بین المللی کنند والا ما فقط ارزهایمان رامی خواهیم