۱۵ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۱

در ادامه خط و نشان کشیدن برای روسیه؛

مشاوران امنیت ملی آمریکا و کشورهای حوزه نوردیک تلفنی گفتگو کردند

مشاوران امنیت ملی آمریکا و کشورهای حوزه نوردیک تلفنی گفتگو کردند

مشاور امنیت ملی آمریکا و همتایانش از پنج کشور شمال اروپا در تماسی تلفنی مدعی شدند که در صورت تشدید تنش با اوکراین، عواقب سختی در انتظار روسیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همتایانش از کشورهای حوزه نوردیک شامل دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد در کنفرانسی تلفنی، درباره تحولات اوکراین رایزنی کردند.

هر یک از این کشورها به نوبه خود مدعی شد که آمادگی آن را دارد که عواقب سختی را برای روسیه در صورت افزایش تنش ها با کی یف رقم بزند.

به ادعای «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، سالیون در گفتگو با پنج کشور شمال اروپا درباره راه های ارتقای امنیت فراآتلانتیکی صحبت کرده است.

همچنین ادعا می شود که طرفین بر اهمیت تعامل دیپلماتیک در راستای کاهش تنش در اروپای شرقی از راه گفتگوهای ثبات راهبری، شورای روسیه-ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرده و همزمان از تعهدشان در قبال حفظ تمامیت ارضی اوکراین سخن گفته اند.

در ۱۰ ژانویه، ژنو میزبان مذاکرات روسیه- آمریکا در مورد تضمین‌های امنیتی خواهد بود. همچنین نشست شورای روسیه و ناتو در ۱۲ ژانویه و مذاکرات بین نمایندگان فدراسیون روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه برگزار خواهد شد.

پیش از این در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه مورد نظر خود را درباره تضمین‌های امنیتی مسکو-واشنگتن منتشر کرده بود.

کشورهای غربی طی چند هفته گذشته ادعاهایی را در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین مطرح کرده اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، این گمانه زنی‌ها را تشدید تنش‌های بی اساس از سوی آمریکا و شرکای اروپایی تلقی کرده است.

کد خبر 5392631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha