اثبات نقض حق اختراع یک شرکت فناوری توسط گوگل

اثبات نقض حق اختراع یک شرکت فناوری توسط گوگل

دادگاهی در آمریکا اعلام کرد گوگل به علت بی توجهی به حق اختراع ثبت شده شرکت سونوس سازنده بلندگوهای هوشمند، امکان واردات محصولاتی که حق اختراع مذکور را نقض کنند، ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون بین‌المللی تجارت آمریکا در آگوست گذشته تأیید کرده بود که محصولات صوتی گوگل با نقض ۵ حق اختراع ثبت شده شرکت سونوس ساخته شده‌اند و لذا گوگل حق واردات بلندگوهای شبکه ای و نیز محصولات این چنینی که با گوشی و لپ تاپ کنترل می‌شوند را ندارد.

بر طبق حکم دادگاه، گوگل حق واردات محصولاتی را که طراحی آنها را به منظور اجتناب از نقض حق اختراع شرکت سونوس، بازطراحی کرده، ندارد.

یکی از سخنگویان گوگل در واکنش به صدور این حکم گفت که انتظار ندارد این تصمیم بر توانایی آن برای واردات یا فروش محصولاتش تأثیر بگذارد. این شرکت افزوده است ما به دنبال بررسی بیشتر موضوع خواهیم بود و به دفاع از خود در برابر ادعاهای بیهوده سونوس در مورد نقض حقوق مالکیت معنوی آن ادامه خواهیم داد.

ادی لازاروس، مدیر ارشد حقوقی سونوس، این حکم را یک پیروزی کلی خواند و گفت: محصولات گوگل علیرغم تلاش‌هایی که برای طراحی ظاهر آنها انجام شده، همچنان حقوق ثبت اختراع سونوس را نقض می‌کنند. سهام سونوس در معاملات اواخر صبح روز جمعه ۱.۵ درصد افزایش داشت. ارزش این سهام قبلاً هم بیش از سه درصد افزایش یافته بود.

کد خبر 5394542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha