۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در گفتگو با مهر:

قاچاق خروجی روغن داریم

قاچاق خروجی روغن داریم

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: قاچاق خروجی روغن به کشورهای دیگر داریم اما حجم این قاچاق، آنطور که اعلام می کنند زیاد نیست.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد صحت و سقم قاچاق خروجی روغن، اظهار کرد: این موضوع مورد تأیید بوده و قاچاق روغن از مرزهای کشور به خارج صورت می‌گیرد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: البته مقابله با قاچاق به شدت در دستور کار بوده و تاکنون دو کشف بزرگ نیز داشته‌ایم؛ هفته گذشته نیز نیروی دریایی سپاه یک محموله قاچاق روغن را کشف کرد.

وی ادامه داد: البته در مورد حجم قاچاق خروجی روغن یک کلاغ چهل کلاغ شده و میزان قاچاق به آن میزانی که اعلام می‌کنند که به صورت کانتینر-کانتینر است، صحیح نیست.

کد خبر 5434745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      این مشکل به خاطر اقتصاد یارانه ای و ارز ترجیحی است، قاچاق مواد غذایی، دارویی و سوخت به خاطر یارانه ای بودن این اقلام و قیمت ناچیز آنان در مقایسه با کشورهای همسایه است، یارانه ها کاهش یابد مشکل حل میشود، ارز ترجیحی را حذف کنید و به جاش برای کاهش واقعی نرخ ارز تلاش کنید تا امنیت سفره مردم تضمین شود
    • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      به جای ارز ترجیحی که منجر به قاچاق و هدر رفت منابع ارزی کشور شود بهتر است با دستیابی به تراز تجاری مثبت و رفع عوامل تورم زای داخلی مثل کسری بودجه و ناترازی بانک ها به کاهش واقعی نرخ ارز و تقویت ارزش پول ملی کمک کنیم تا کالاهای اساسی وارداتی هم ارزان شوند و بهبود معیشتی مردم به صورت اساسی محقق شود