۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۴۹

کارشناس مسائل دینی تأکید کرد؛

شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای رونق فعالیت های فرهنگی و اعتقادی

شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای رونق فعالیت های فرهنگی و اعتقادی

رشت- کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه جهاد تبیین یک تکلیف الهی است، گفت: شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای رونق فعالیت های فرهنگی و اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رفعتی شامگاه چهارشنبه در مراسم نخستین شب از شب‌های قدر در گلزار شهدای رشت، اظهار کرد: جهاد تبیین یک تکلیف الهی است و جهاد فرهنگی نیز کمتر از آن نیست.

وی با تاکید بر توجه متولیان به موضوع جهاد فرهنگی، افزود: شب‌های قدر فرصت مغتنمی است تا کارهای فرهنگی و اعتقادی را رونق ببخشیم.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به روایات و احادیث به تشریح مؤلفه‌های عاقبت بخیری و سعادت مندی پرداخت و بیان کرد: شهدا و ایثارگران خودساخته بودند و نسبت به اصلاح خود و جامعه دغدغه داشتند.

حجت الاسلام رفعتی با بیان اینکه شهدا کریم و بخشنده بودند، گفت: گره گشایی مشکلات مردم از صفات نیک مؤمنان است که شهدا نیز دارای این صفات بودند.

وی با بیان اینکه برخی افراد مسئولیت را مصونیت می‌داند، افزود: مسئول نوکر مردم است و باید تفکر جهادی و انقلابی داشته باشد.

این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی، رضایت مندی الهی در اعمال، رفتار و گفتار را از دیگر خصیصه‌های مؤمن دانست و بیان کرد: محور کارها و اعمالمان را در رضای خداوند قرار دهیم.

حجت الاسلام رفعتی با تاکید بر عیب جوبی خویش، تصریح کرد: به جای عیب جویی دیگران، به عیب‌های خویش بپردازیم و آنها را اصلاح کنیم.

وی عنصر سکوت را مهم‌ترین مؤلفه مؤمن در مقابل ناملایمات و دشواری‌ها دانست و افزود: شب‌های قدر فرصتی برای یادگیری سکوت است.

کد خبر 5472159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha