۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با گوترش:

اگر پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه یابد،مذاکرات فیمابین موفق نمی‌شود

اگر پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه یابد،مذاکرات فیمابین موفق نمی‌شود

وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل سازمان ملل متحد در مسکو تأکید کرد: اگر پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه یابد، مذاکرات مسکو-کی‌یف موفقیت آمیز نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مسکو در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وی شرکت کرد.

وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران مختلف اعلام کرد: ما روزانه از طریق وزارت دفاع روسیه به غیرنظامیان در اوکراین کمک های بشردوستانه ارائه می کنیم.

سرگئی لاوروف در این بار اضافه کرد: ما با هماهنگی نهادهای مرتبط با سازمان ملل به اوکراین کمک های بشردوستانه ارسال می کنیم. ما از ابتکار سازمان ملل برای گفتگو با روسیه در این راستا حمایت می کنیم.

لاوروف در ادامه افزود: مسکو طرفدار روند مذاکرات درباره اوکراین است، اما کی یف ظاهراً اکنون علاقه ای به این موضوع ندارد. پیشنهاد مذاکره ای که کی یف ارائه کرده است، بیشتر یک اقدام نمادین به شمار می رود؛ لذا هنوز برای گفتگو درباره میانجی ها در مذاکرات با اوکراین زود است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون افغانستان و طالبان گفت: پذریرفتن دیپلمات از سوی طالبان در مسکو به معنی به رسمیت شناختن طالبان نیست. با کمک پاکستان و ایران اوضاع را زیر نظر داریم. طالبان باید به تعهدات خود در راستای تشکیل یک دولت فراگیر و جامع با حضور قومیت های مختلف در افغانستان عمل کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه افزود: امیدوارم سازمان ملل به گسترش گفتگو بین کشورها بدون پیش‌ شرط و فشار کمک کند. نیازی به میانجیگری با اوکراین نیست، زیرا ما در حال حاضر در حال ملاقات بوده و آماده شنیدن ایده های سازنده نیز هستیم.

کد خبر 5475984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha