۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳

مختاری:

تمهیدات مناسبی برای نوسازی صنایع گل و گیاه اتخاذ شود

تمهیدات مناسبی برای نوسازی صنایع گل و گیاه اتخاذ شود

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: سرانه مصرف گل در ایران پایین تر از سرانه جهانی است و باید تمهیدات مناسبی برای نوسازی صنایع گل و گیاه اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته که صبح امروز در بوستان گفتگو برگزار شد گفت: ایران در اقلیمی متنوع قرار دارد و از این نظر می‌توان از بسیاری از هزینه‌های نگهداشت گل‌ها در گلخانه‌ها جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: همسایگان ما از خریداران گل‌های زینتی ایران هستند و باید در این حوزه خود را تقویت کنیم ایران می‌تواند در تولید فرایند گل حتی از کشوری مانند هلند هم مناسب باشد.

مختاری با بیان اینکه بیش از ۸ هزار گونه گیاهی در ایران وجود دارد گفت: اما متأسفانه سهم ایران در صادرات گل ناچیز است ۱۵ هزار تولید کننده گل و گیاه در ایران وجود دارد و ایران در حوزه علمی و شرایط تولید گل و گیاه جز ۱۵ کشور برتر جهان است.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: صنعت گل و گیاه در ایران دارای ظرفیت قابل قبولی است و با حمایت مسئولان و فعالیت تولید کنندگان می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخلی در کنار آموزه‌های علمی صادرات نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گل در ایران پایین‌تر از سرانه جهانی است گفت: علی رغم اینکه مردم ما بسیار گل دوست هستند و استقبال خوبی که از این نمایشگاه داشته‌اند اما سرانه مصرف ایران بسیار کم شده است و باید تمهیدات مناسبی برای نوسازی صنایع گل و گیاه اتخاذ شود.

مختاری با اشاره به شعار سال گفت: برای تولید، نگهداشت و بسته بندی گل می‌توان از شرکت‌های دانش بنیان بهره برد.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران بیان کرد: در نمایشگاه امسال ۲۵۰ تولید کننده و ۱۳ نماینده خارجی حضور دارند و خدمات شهرداری تهران در این نمایشگاه برای تولید کنندگان رایگان است.

کد خبر 5483504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha