۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

میزان دید در محورهای مواصلاتی ارومیه به ۱۴۰۰ متر کاهش یافت

میزان دید در محورهای مواصلاتی ارومیه به ۱۴۰۰ متر کاهش یافت

ارومیه – رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر میزان دید در محورهای مواصلاتی ارومیه به ۱۴۰۰ متر کاهش یافته است.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دید افقی در جنوب استان به ۸۰۰ متر رسیده است، افزود: آخرین تصویر ماهواره بیانگر پدیده گرد و خاک در منطقه غرب و شمال غرب کشور بوده و اکنون مقدار دید در محورهای مواصلاتی ارومیه نیز به ۱۴۰۰ متر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: هواشناسی آذربایجان غربی درباره گرد و غبار و کاهش دید در جاده‌ها هشدار لازم را صادر کرده و با توجه به بروز این پدیده و همچنین بارش‌های رگباری در استان لازم است تا شهروندان نکات ایمنی مربوط را در ترددهای روزانه رعایت کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: با فعالیت امواج بارشی، رگبارهای متناوب باران و رعد و برق از روز یکشنبه و تداوم آن تا اواخر هفته به ویژه در مناطق شمالی و تا حدودی مرکزی استان لازم است تا موارد ایمنی در زمینه آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: با افزایش سرعت وزش باد از روز دوشنبه طبق پیش بینی‌ها شاهد خیزش گرد و خاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه جنوبی و مرکز استان هستیم که توصیه می‌شود تا شهروندان از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نقاط مرتفع خودداری کنند.

صابری گفت: با توجه به وزش تند بادهای لحظه‌ای احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی نیز وجود دارد و اقدامات لازم در محکم سازی این سازه‌ها مورد توجه باشد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، یادآور شد: شهروندان لازم است تا با توجه به کاهش کیفی هوای استان از ترددهای غیر ضروری در شهرهای آلوده با گردو غبار بپرهیزند.

کد خبر 5491582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha