۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵

رئیس کمیته امداد خبر داد

جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سه ماهه سال جاری

جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سه ماهه سال جاری

رئیس کمیته امداد از جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن ۳۲ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و دومین جلسه شورای مرکزی زکات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس شورای مرکزی زکات کشور، آیت‌الله عالمی، عضو شورای مرکزی زکات، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و دبیر شورای مرکزی زکات، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این جلسه ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های اجرایی زکات در سطح کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: سال گذشته با تلاش همه اعضای شورای زکات و ترویج و تبلیغ این امر واجب، شاهد رشد قابل توجهی در پرداخت زکات در کشور بودیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان زکات در سال گذشته خاطرنشان کرد: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن ۳۲ درصد رشد داشت.

بختیاری اظهار کرد: از این میزان هزار میلیارد تومان زکات مستحب، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان زکات مال و ۴۰۰ میلیارد تومان شامل فطریات، کفارات و رد مظالم بوده است.

رئیس کمیته امداد از جمع‌آوری ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای مرکزی زکات دست‌کم ۶۰ درصد از زکات باید سر سفره نیازمندان قرار گیرد که در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیش از ۸۰ درصد از زکات صرف معیشت نیازمندان می‌شود.

کد خبر 5521335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha