۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

هشدار وزارت دفاع روسیه؛

ارتش اوکراین در همه جهات متحمل خسارات قابل توجهی می شود+فیلم

ارتش اوکراین در همه جهات متحمل خسارات قابل توجهی می شود+فیلم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشو با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه زن توانسته است میزان قابل توجهی از نیروی انسانی، تسلیحات و تجهیزات نظامی اوکراین را منهدم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در گزارش خود از میزان خسارات و تلفات وارده به نیروهای اوکراینی اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخ و-۳۵» نیروی هوایی ارتش روسیه در یک نبرد هوایی بر فراز جمهوری خلق دونتسک (در شرق اوکراین) یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» اوکراینی را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش خود افزود که نیروهای هوافضای ارتش روسیه نیز طی یک عملیات ویژه با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه زن، مقر فرماندهی تیپ ۵۸ پیاده موتوریزه ارتش اوکراین را در منطقه یادشده منهدم کردند.

همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۰ منطقه از جمله تشکیلات نیروهای ملی گرای «آیدار» ( Aidar) در منطقه «خارکیف» و همچنین یک انبار تسلیحات که در آن بیش از ۲۰۰ تن سامانه موشکی ضد تانک و موشک‌های ساخت غرب ذخیره شده بود، به همراه حدود ۲۵۰ شبه نظامی و حدود ۲۵ دستگاه خودرو زرهی نابود شدند.

ارتش روسیه با استفاده از موشک‌های دوربرد دریاپایه «کالیبر» در نزدیکی روستایی در منطقه «دنیپروپتروفسک» انبارهای مهمات سامانه‌های پرتاب چندگانه راکت «هیمارس» (HIMARS) ، سامانه‌های توخانه خودکششی «هویتزر M۷۷۷» و «پایون ۲S۷» را که آمریکا برای اوکراین تأمین کرده بود، منهدم کرد.

علاوه بر این، تسلیحات بسیار دقیق زمینی در منطقه شهرک «چاسوف یار» در جمهوری خلق دونتسک، نقطه استقرار موقت تیپ ۱۱۸ دفاع سرزمینی نیروهای مسلح اوکراین و بیش از ۳۰۰ ملی گرا اوکراینی را از بین بردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که در طول شبانه روز گذشته نیروهای روسی به ۲۷ پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین، واحدهای توپخانه اوکراینی در مواضع شلیک در ۵۳ منطقه؛ ۱۵۶ منطقه تجمع نیروی انسانی اوکراین و سه انبار مهمات حمله کرده و آنها را هدف قرار دادند.

پدافند هوایی ارتش روسیه نیز ۱۲ راکت شلیک شده از سامانه‌های پرتاب چندگانه راکت را رهگیری و منهدم کرده است.

وزارت خانه مذکور در پایان گفت که ارتش اوکراین در همه جهات متحمل خسارات قابل توجهی می‌شود، به ویژه اینکه تیپ ۲۵ هوابرد نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۷۰ درصد از پرسنل خود را از دست داده است.

کد خبر 5535676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      4 4
      خدا را شکر مرگبر اوکراین
    • شوتین IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      3 3
      روس‌ها شکر اضافه میخورن. به طرز وحشتناکی توسط سامانه های هیمارس تیکه تیکه دارن میشن . این چرندیات هم واسه پروپاگاندا و شست و شوی مغزی مردم روسیه است