۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸

مقام اروپایی اعلام کرد؛

دولت اوکراین کمک های ۷ ساله اروپا را ۵ ماهه مصرف کرد

دولت  اوکراین کمک های ۷ ساله اروپا را ۵ ماهه مصرف کرد

یک مقام اروپایی می‌گوید کمک های تاکنونی کشورهای این قاره به جنگ اوکراین، برای ۷ سال کفایت می‌کرد، اما در ظرف ۵ ماه مصرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک منبع آگاه در «سرویس اقدام خارجی اروپا» اعلام کرد اتحادیه اروپا از طریق نهاد «تسهیل صلح اروپا» ۲ میلیارد یورو را به جنگ اوکراین اختصاص داد که تصور می‌شد طی ۷ سال هزینه خواهد شد، اما در عرض ۵ ماه مصرف شد.

این مقام اروپایی که خبرگزاری تاس به نام آن اشاره نکرده، در این باره افزود: نهاد تسهیل صلح اروپا هیچ گاه به کشوری در حال جنگ کمک نمی‌کند، به همین دلیل سرویس اقدام خارجی اروپا وارد عمل شد. این مقدار پول که به جنگ اوکراین اختصاص داده شد، تصور می‌شد برای هفت سال کافی باشد، اما در عرض ۵ ماه هزینه شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا با اتخاذ تصمیمی سیاسی ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر را صرف ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین کند. این موضوع در نشست دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل بررسی خواهد شد.

به گفته این مقام اروپایی: اروپا مسئولیتی سیاسی را پذیرفته که به اوکراین کمک کند تا شرایطی مطلوب برای گفت‌وگوهای صلح را ایجاد کند و اکنون اروپا باید راه‌هایی را برای تحقق این هدف پیدا کند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی نیروهای ارتش روسیه، حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، نظامی و دیپلماتیک از دولت اوکراین انجام داده‌اند.

کشورهای اتحادیه اروپا تاکنون علاوه بر ارسال حجم عظیمی از تجهیزات پیشرفته نظامی به اوکراین، در چند نوبت تحریم‌های سنگینی علیه دولت و مقامات روسیه اعمال کرده‌اند.

کد خبر 5539396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha