۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸

یک مقام مسئول بانکی به مهر خبر داد؛

پرداخت وام قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی به کارآفرینان

پرداخت وام قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی به کارآفرینان

یک مقام مسئول بانکی گفت: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه افراد حقیقی ۲۰۰ و افراد حقوقی و کارآفرینان ۵۰۰ میلیون تومان است که همه مراحل دریافت آن غیرحضوری است.

محمدحسین حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقداماتی که در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه اجرا شده گفت: مهمترین اقدامی که در جهت ساده سازی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه انجام داده‌ایم این است که کلیه فرآیندهای دریافت وام قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری است که شامل افتتاح حساب، اعتبارسنجی، ثبت الکترونیکی تقاضای وام، واریز وام و پرداخت اقساط می‌شود.

مدیرعامل یک بانک قرض‌الحسنه افزود: در قدم دیگر اعتبارسنجی الکترونیکی راه اندازی کرده‌ایم که بر اثر آن اخذ تضامین و وثایق حذف شده است.

به گفته حسین زاده اقدام جدید این بانک که سال گذشته وجود نداشت اما امسال اضافه شد این است که سفته کاغذی و چک را از فرآیند دریافت وام حذف کرده و از ابتدای امسال با سفته الکترونیکی از متقاضیان تضامین را دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم وام گیرنده و هم ضامن سفته الکترونیک می‌دهند. حتی بخش قابل توجهی از متقاضیان نیاز به دادن تضامین ندارند و با اعتبارسنجی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول شبکه بانکی یادآور شد: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه افراد حقیقی ۲۰۰ و افراد حقوقی و کارآفرینان ۵۰۰ میلیون تومان است که همه مراحل دریافت آن غیرحضوری است.

کد خبر 5581494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha