۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۹

خسارت ده‌ها میلیارد دلاری سیل در پاکستان

خسارت ده‌ها میلیارد دلاری سیل در پاکستان

سیل گسترده در مناطق وسیعی از پاکستان خسارات ده‌ ها میلیارد دلاری به زیرساخت‌ های این کشور وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سیل گسترده در مناطق وسیعی از پاکستان، افزون بر تلفات شدید انسانی، خسارات ده ها میلیارد دلاری به زیرساخت‌ های این کشور وارد کرده است.

بر اساس آمار رسمی، در جریان سیل گسترده در هفته های اخیر در بسیاری از مناطق پاکستان، تا کنون یک هزار و ۴۰۰ نفر جان باخته و ۱۲ هزار و ۷۲۸ تَن نیز مصدوم شده اند.

پاکستان در بازه زمانی ژوئن تا سپتامبر سال جاری شاهد بارش ۵ تا ۶ برابری میانگین بارش های ۳۰ ساله بود. ۴۹۹ نفر از قربانیان سیل‌ های اخیر پاکستان را کودکان و ۲۸۰ تَن را نیز زنان تشکیل می‌ دادند.

بارش های شدید و وقوع سیلاب از سوی دیگر علاوه بر تلفات شدید انسانی و جانی، خسارات مالی گسترده ای را برای پاکستان در پی داشته است. حدود ۶ هزار و ۶۷۴ کیلومتر از راه‌ های مواصلاتی این کشور بر اثر سیل خراب شده و ۲۶۹ پل نیز ویران شده است.

همچنین یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۳۴۵ مسکونی از سیل و باران های موسمی آسیب دیده اند که از این میان ۵۶۸ هزار و ۸۱۷ باب منزل مسکونی به صورت کامل ویران شده اند.

گفته می شود بیش از ۳۳ میلیون نفر از جمعیت پاکستان از سیل‌ های اخیر این کشور متضرر شده اند و هم اکنون ۶۶۳ هزار و ۸۶۹ نفر از آنها در اردوگاه‌ های ایجاد شده به سر می‌ برند.

مدارس و مراکز آموزشی نیز از سیل های ویرانگر تابستان امسال در پاکستان بی نصیب نبوده اند و تنها در ایالت های بلوچستان، سند و پنجاب حدود ۲۲ هزار مدرسه از سیل صدمه دیده اند و آموزش بیش از ۳.۵ میلیون دانش آموزش متوقف شده است.

درحالی وزارت دارایی پاکستان میزان خسارات سیل‌ های اخیر این کشور را ۱۰ تا ۱۲.۵ میلیارد دلار اعلام کرده که برخی از کارشناسان میزان خسارات را حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار تخمین می‌ زنند.

کد خبر 5588319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha