۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل:

کاهش حمایت‌های مالی مشکل بزرگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد است

کاهش حمایت‌های مالی مشکل بزرگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد است

اردبیل- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: کاهش حمایت‌های مالی دستگاه‌های بالادست مشکل بزرگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر منتظر ظهر یکشنبه در آغاز کارگاه سه روزه و منطقه‌ای آموزش مربیان پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان با بیان اینکه متاسفانه حمایت‌های بالادستی روز به روز کم می‌شود، اظهار کرد: کاهش حمایت‌های مالی دستگاه‌های بالادست مشکل بزرگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به کاهش حمایت‌ها از اجرای طرح محله محور «پازک» خاطر نشان کرد: اگر به دلیل کاهش کمک‌های مالی، سازمان‌های مردم نهاد کنار گذاشته شود، با مخاطرات جدی روبرو خواهیم شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نبود داده‌ها، اطلاعات و آمار به روز در حوزه اعتیاد را مشکلی دیگر دانست و افزود: این نقیصه در برنامه‌ریزی و اقدام، مشکل ایجاد می‌کند و انجمن‌های اجتماع‌محور بهترین منبع اطلاعات و مهمترین ابزار غربالگری بودند و با اینکه معتادان در محرومیت هستند، متاسفانه انجمن‌های ما در محرومیت مضاعف به سر می‌برنند.

منتظر به وضعیت اعتیاد در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ۲۳ هزار معتاد، ۶۰۰ معتاد متجاهر یا آشکار، ۹۲ مرکز ترک اعتیاد و ۳۴۸ زن تحت درمان در مراکز استان وجود دارد که با توجه به اینکه از نظر آمار، با میانگین کشوری فاصله خوبی داریم باید با برنامه‌های پیشگیرانه، روز به روز از شمار معتادان کاسته شود.

وی بیان کرد: این استان در راه مبارزه با مواد مخدر ۱۹ شهید والامقام را تقدیم کرده و بیش از ۸۵ درصد جرائم با مواد مخدر در ارتباط است و اگر در راستای مقابله با آن، آسیب‌شناسی و اقدام کامل نکنیم، بخش‌های مختلف جامعه دچار مشکل خواهد شد.

کد خبر 5615229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha