۱۸ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۲

۲۶ دی ماه جاری؛

مراسم نکوداشت روز «سربیشه» برگزار می شود

مراسم نکوداشت روز «سربیشه» برگزار می شود

بیرجند- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه از برگزاری مراسم نکوداشت روز سربیشه در ۲۶ دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نکوداشت روز سربیشه در ۲۶ دی ماه افزود: وجه تسمیه این روز به این دلیل است که در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج حدود ۲۰ نفر از منطقه سربیشه به شهادت رسیدند و این شهدا در ۲۶ دی همان سال با شکوه در سربیشه تشییع شدند.

وی اظهار کرد: به همین مناسبت در تاریخ ۲۶ دی ماه، بزرگداشت روز سربیشه با حضور سخنران، مداح و راوی کشور در سربیشه برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه، ۲۳ دی ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) با برپایی جشنی در شهر سربیشه برنامه‌های بزرگداشت روز سربیشه آغاز می‌شود.

جعفری همچنین افتتاح نمایشگاهی از توانمندی‌های شهرستان سربیشه در بعد از ظهر روز ۲۳ دی ماه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در روز ۲۶ دی ماه هم یادواره شهدای شهرستان سربیشه برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با روز بزرگداشت سربیشه تفاهم نامه‌هایی هم در راستای سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان سربیشه منعقد خواهد شد.

جعفری بیان داشت: در این روز کتاب «این قافله عمر» در بر دارنده خاطرات اسدالله یاوری، رئیس انجمن همکاری‌های پزشکی ایران و آلمان نیز رونمایی می‌شود.

گفتنی است روز گذشته، در آستانه ۲۶ دی ماه روز بزرگداشت سربیشه، تعدادی از خبرنگاران استان در قالب تور رسانه‌ای از ظرفیت‌های صنایع دستی، معدنی، اقتصادی و گردشگری شهرستان سربیشه بازدید کردند.

حضور در روستای هریوند و بازدید از خانه بوم گردی این روستا، بازدید از آستانه بی بی زینب خاتون (س) در روستای کاه‌ی، کارگاه برک بافی و قالی بافی در مود، بازدید از چند واحد تولیدی از جمله مکان‌های پیش بینی شده برای این تور خبری بود.

کد خبر 5676308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha