۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷

حاجی‌بابایی در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه:

آخرین جزئیات دیپلماسی کشور با حضور «امیرعبداللهیان» بررسی شد

آخرین جزئیات دیپلماسی کشور با حضور «امیرعبداللهیان» بررسی شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزیر امور خارجه با حضور در جلسه کمیسیون، گزارشی از جزئیات دیپلماسی اقتصادی در یک سال گذشته و شرایط ارتباطی و مبادلاتی ایران با سایر کشورها ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز (چهارشنبه) این کمیسیون گفت: جلسه عصر امروز با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور برگزار شد. وزیر امور خارجه در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت دیپلماسی اقتصادی در یک سال گذشته به نمایندگان این کمیسیون ارائه داد. همچنین وزیر امورخارجه در این جلسه درباره آخرین وضعیت ارتباطی و مبادلاتی ایران و کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهای دنیا گزارشی ارائه کرد.

وی بیان کرد: امیرعبداللهیان در این جلسه درباره نوع تحلیلی که از سیاست خارجی وجود دارد و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک در بودجه کشور تأثیر گذار باشد، مطالبی را عنوان کرد. همچنین مقرر شد وزیر امور خارجه یک جلسه سه ساعته با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشته باشد تا در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ داده و گزارش فعالیت‌های این دستگاه را به صورت کامل‌تری، مطرح کنند.

حاجی بابایی عنوان کرد: اگر بتوانیم دیپلماسی اقتصادی - خارجی کشور را تقویت کنیم، می‌توانیم نقش بسیاری زیادی در اقتصاد و بودجه کشور داشته باشیم. دیپلماسی اقتصادی می‌تواند نقش خوبی در تولید، واردات و صادرات کشور داشته باشد، بنابراین یکی از ارکان موفقیت ما در امور اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: وزارت امور خارجه تاکنون در زمینه دیپلماسی اقتصادی گام‌های خوبی را برداشته است و علاقمند هستیم که این گام‌ها افزایش داشته باشد و وزارت امور خارجه نقش محوری خود را برای دیپلماسی اقتصادی ایفا کند، چراکه بزرگترین مشکلات امروز معطوف به موضوعات اقتصادی است.

کد خبر 5678916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha