۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲

در یک سال گذشته؛

۸۱ هزار مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس بوشهر ثبت‌ شد

۸۱ هزار مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس بوشهر ثبت‌ شد

بوشهر- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۸۱ هزار و ۸۱۸ مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس ۱۱۵ بوشهر ثبت‌ شده است.

سید حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از بهمن سال گذشته تا بهمن سال جاری ۴۱ هزار و۹۹۲ مأموریت انجام داده است /.

وی تصریح کرد: این بازه زمانی اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر ۱۲۲ هزار و ۹۷۶ تماس مردمی داشته است که از این بین ۴۱ هزار و ۹۹۲ مورد آن به مأموریت اورژانسی ختم شده و تعداد ۴۹ هزار و ۹۱ مورد نیز به‌صورت تلفنی مشاوره پزشکی انجام‌شده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بوشهر تصریح کرد: متأسفانه در این بازه زمانی تعداد ۸۱ هزار و ۸۱۸ مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس ثبت‌شده است که رقمی بالا است و موجب، فرسودگی آمبولانس و تجهیزات و مهم‌تر از همه به خطر افتادن جان شهروندان است.

موسوی افزود: بیشترین موارد اعزام در مأموریت‌های غیر ترافیکی مربوط به مشکلات قلبی و تنفسی بوده و در این مدت ۴۳۰ مورد خدمات‌رسانی به مادر باردار و ۶۳ کمک به زایمان موفق توسط تکنسین‌های اورژانس به انجام رسیده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر در خصوص تمهیدات لازم در خصوص دهه افتخارآمیز فجر گفت: با توجه به شرایط جشن در کشور و خوبی آب‌وهوا در منطقه جنوب کشور تمام کارکنان اورژانس استان با تجهیزات کامل آماده امدادرسانی به همشهریان در سطح استان هستند.

موسوی در زمینه گام‌های اورژانس به‌سوی نجات مردم استان بوشهر افزود: از بهمن تا بهمن، ۹۸ دوره آموزشی در قالب ۱۵ هزار نفر ساعت آموزش همگانی در دیگر سازمان‌ها، مساجد و مدارس به همت واحد آموزش اورژانس پیش بیمارستانی استان به‌صورت حضوری انجام‌شده است.

رئیس اورژانس از اعزام ۲ هزار و ۷۱۳ بیمار قلبی به بیمارستان گفت و خاطرنشان کرد: در این مدت اورژانس پیش بیمارستانی بوشهر ۲۰ احیا موفق در کارنامه خود به ثبت رسانیده است.

موسوی با اشاره به انجام ۲۲ سورتی بالگرد در مأموریت‌های حیاتی عنوان کرد: ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و امداد به مصدومان در حوادث ویژه و پر تلفات است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اعلام پذیرش ۳ هزار و ۴۳۹ اعزام بیمار بین بیمارستانی از طرف مرکز هدایت بیماران دانشگاه علوم پزشکی مستقر در اورژانس پیش بیمارستانی اظهار داشت: با یکپارچه نمودن اعزام‌ها سعی در پاسداری از جان مردم داشتیم که با برنامه‌ریزی به بهترین دستاورد خواهیم رسید.

کد خبر 5703724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha