۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲

آمریکا باردیگر از شهروندانش خواست تا روسیه را ترک کنند

آمریکا باردیگر از شهروندانش خواست تا روسیه را ترک کنند

آمریکا از شهروندانش در روسیه خواست تا به‌دلیل جنگ جاری در اوکراین، هرچه سریع‌تر مسکو را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سفارت آمریکا در مسکو با اشاره به جنگ اوکراین و ادعای خطر بازداشت خودسرانه و یا اذیت و آزار نهادهای قضایی و اجرایی روسیه، از شهروندانش خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به ترک روسیه اقدام کنند.

سفارت آمریکا در روسیه اعلام کرد: اتباع آمریکایی مقیم یا مسافر روسیه باید هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند. به دلیل مخاطرات بازداشت خودسرانه، جانب احتیاط را رعایت کرده و به روسیه سفر نکنید.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا به دفعات به شهرواندش نسبت به ترک روسیه هشدار داده است. واشنگتن آخرین بار پس از فرمان ماه سپتامبر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر بسیج نسبی نیروهای ذخیره این کشور، از شهروندانش خواست تا روسیه را ترک کنند.

در بخش دیگری از بیانیه سفارت آمریکا آمده است: خدمات امنیتی روسیه شهروندان آمریکا را به اتهامات واهی دستگیر کرده و آنها را در روسیه هدف بازداشت و اذیت و آزار قرار داده و آنها را از محاکمه عادلانه و شفاف محروم و در دادگاه‌های سری یا بدون ارائه ادله موثق و قابل استناد، آنان را محکوم کرده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه(FSB) در ماه ژانویه اعلام کرد که مسکو به ظن جاسوسی، علیه یک شهروند آمریکایی ساکن روسیه پرونده کیفری تشکیل داده است.

کد خبر 5708216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha