۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶

وزیر خارجه اتریش: با جنگ اوکراین، اروپاییها از بهشت اخراج شدند

وزیر خارجه اتریش: با جنگ اوکراین، اروپاییها از بهشت اخراج شدند

وزیر خارجه اتریش معتقد است که دوران خوشی اروپایی ها با جنگ اوکراین به سر آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه اتریش معتقد است با وقوع جنگ در اوکراین، کشورهای اروپایی را از شرایط مطلوب زندگی خود دور کرد.

«الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز دوشنبه در مصاحبه ای با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد که بر این باور است که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، سرآغاز بیرون راندن کشورهای اروپایی از «باغ عدن» بوده است.

وزیر خارجه اتریش در این مصاحبه متذکر شد که گاهی به سخنان «رابرت کاگان» دانشمند علوم سیاسی آمریکایی استناد می کند که حدود ۲۰ سال پیش گفت که اروپایی ها در بهشت صلح زندگی می کنند. اما در خارج از اروپا، جنگ قدرت ادامه دارد.

شالنبرگ در ادامه استدلال خود از جنگ اوکراین افزود: تا حدی می توان گفت در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ ما را از بهشت بیرون انداختند و هیچکس دوست ندارد از بهشت اخراج شود.

این دیپلمات اتریشی مدعی شد که هنوز نمی تواند همه عواقب ناشی از این جنگ را متوجه شود اما جنگ اوکراین اروپا را متحد کرده است.

وزیر خارجه اتریش تاکید کرد که این جنگ شراکت ترانس آتلانتیک را بار دیگر به هم رسانده است. با این حال، اتریش، آلمان و سایر کشورها بهای اقتصادی این جنگ را نیز می پردازند زیرا اروپا در روسیه، بلاروس و اوکراین سرمایه گذاری زیادی کرده است.

کد خبر 5708691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha