۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹

نماینده مردم مشگین‌شهر:

عدم توجه به تمرکززدایی دلیل مهم عقب ماندگی توسعه مسکن روستایی است

عدم توجه به تمرکززدایی دلیل مهم عقب ماندگی توسعه مسکن روستایی است

اردبیل- نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به تمرکززدایی و تصمیم‌گیری‌ها در مرکز مهم‌ترین دلیل عقب ماندگی در بحث توسعه مسکن روستایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود عباس‌زاده ظهر پنجشنبه در آئین بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک با اشاره به طول کشیدن ۲ ساله فرایند اعطای تسهیلات ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی و ساخت مسکن به مردم در روستاها اظهار کرد: عدم توجه به تمرکززدایی و تصمیم‌گیری‌ها در مرکز مهم‌ترین دلیل عقب ماندگی در بحث توسعه مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه زارت راه و شهرسازی راهبردی‌ترین وزارتخانه دولت است، گفت: توسعه، تکمیل و بهره برداری از شریان‌های ارتباطی کشور تنها بخشی از مأموریت این وزارتخانه است که حرکت این مجموعه تسهیل کننده حرکت کشور است و با حضور وزیر جوان انتظار داریم کارهای بزرگی در این حوزه انجام شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تشکیل نشدن جلسات شورای عالی تمرکز زدایی خاطرنشان کرد: مشخص نیست این نهادهای ساختاری با چه هدفی تشکیل شده‌اند، مشکلات تمرکزگرایی نه تنها در پایتخت بلکه در مراکز استان‌ها نیز وجود دارد.

عباس‌زاده با بیان اینکه رشد مرکز استان اردبیل طی سال‌های گذشته ده‌ها برابر شهرستان‌های استان بوده است، بیان کرد: مشخص نیست چرا تصمیم‌گیری و اقدامات ابتدایی از مرکز استان به مسئولان شهرستانی تفویض نمی‌شود.

وی با اشاره به حرکت جامعه به سمت هوشمندسازی افزود: حیف است از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری غافل شویم و لازم است به بخش‌های مختلف حمل و نقل از جمله هزینه، رضایت، رفاه، آسایش و امنیت مردم توجه شود.

کد خبر 5717298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha