۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۰

مدیر جهاد کشاورزی تفت:

طرح پایش و ردیابی آفت سن در مزارع گندم تفت اجرا می‌شود

طرح پایش و ردیابی آفت سن در مزارع گندم تفت اجرا می‌شود

یزد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت از اجرای طرح پایش و ردیابی آفت سن در مزارع گندم شهرستان تفت خبر داد.

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پایش و ردیابی آفت سن گندم در مزارع شهرستان تفت در حال انجام است و تلاش داریم از طریق شناسایی و مبارزه با این آفت، کیفیت گندم تولیدی شهرستان را افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: در میان گیاهان گرامینه کاشته شده، سن به گندم بیشترین خسارت را وارد می‌کند، جو به دلیل رسیدن و برداشت زودتر نسبت به گندم کمتر آسیب می‌بیند و پوره‌ها از برگ‌های میزبان تغذیه می‌کنند و حشره کامل خوشه‌ها و سنبله‌ها را ترجیح می‌دهد.

جعفری بیان کرد: به منظور تخمین جمعیت سن گندم و پیدا کردن روش مبارزه دو تا سه سن مادری در هر مترمربع مزارع گندم شهرستان به صورت مستمر با همکاری کارشناسان و کشاورزان بازدید و بررسی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ۶۰ هکتار سطح زیرکشت گندم در دهستان دهشیر بیان کرد: با توجه به عملیات مداوم پایش و ردیابی عوامل خسارت‌زای گندم همچنین پیشگیری و کنترل زاد و ولد آفت سن، موردی از طغیان این آفت در دهستان دهشیر مشاهده نشده است.

جعفری اظهار داشت: توصیه ها و نکات فنی لازم در مورد مبارزه با سن مادری و علف‌های هرز گندم به گندمکاران ارائه شده تا در صورت مشاهده این آفت، کارشناسان جهاد کشاورزی را مطلع کنند.

کد خبر 5759784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha