۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۰۸

انفجار مین ۲ کودک سنندجی را مصدوم کرد/تشریح ماجرا توسط فرماندار

انفجار مین ۲ کودک سنندجی را مصدوم کرد/تشریح ماجرا توسط فرماندار

سنندج - فرماندار سنندج از مصدوم شدن ۲ کودک ساکن روستای «قلقله چتان» بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته دو کودک با هویت پیشرو صمدی ۱۱ ساله و ارشیا نوری ۹ ساله ساکن روستای «قلقله چتان» بخش مرکزی سنندج بر اثر انفجار مین دچار مجروحیت شده و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شدند.

وی افزود: ساعت ۶ بعد از ظهر روز پنج‌شنبه در محدوده خارج از روستای «قلقله چتان» بخش مرکزی در منطقه‌ای که تاکنون دو مرحله توسط اکیپ‌های مین‌روبی پاکسازی و مین‌روبی شده است متأسفانه به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر دو کودک ساکن روستا یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می‌کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: متأسفانه مین بر اثر دستکاری‌های صورت گرفته منفجر و این دو کودک مجروح شده و بلافاصله به بیمارستان اعزام می‌شوند.

فرماندار سنندج تصریح کرد: هر دو کودک بلافاصله تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند و بخشدار بخش مرکزی در بیمارستان حضور پیدا کرده و پیگیرهای لازم برای انجام مراقبت‌های خاص هر دو مصدوم این حادثه را انجام می‌دهد.

عسکری افزود: در تماس‌هایی که بلافاصله با بیمارستان گرفتیم مشخص شد که یکی دو ساعت بعد از این حادثه یکی از مصدومان در وضعیت مساعدی ترخیص شده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه مصدوم دیگر از ناحیه بالاتنه دچار آسیب شدید شده بود که تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است.

عسکری افزود: از خانواده‌ها انتظار داریم که فرزندان خود را توجیه کنند تا اگر به شیء ناشناسی برخورد کردند آن را دستکاری نکنند و مراتب را به دهیاری و فرمانداری اعلام کنند.

وی اعلام کرد: صبح فردا اکیپ ویژه مین‌روبی برای بررسی آن منطقه اعزام خواهد شد.

کد خبر 5765877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha